מבזקיםצבא וביטחון

אמיר אשל מסיים: אלוף עמיקם נורקין מונה למפקד חיל האוויר

היום (חמישי) מונה אלוף עמיקם נורקין למפקד חיל האוויר בטקס שנערך בלשכת ראש המטה הכללי במחנה "רבין" (הקריה), תל-אביב.

הטקס נערך במעמד שר הביטחון, אביגדור ליברמן, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט ובנוכחות חברי פורום המטה הכללי.

אלוף עמיקם נורקין, שכיהן בתפקידו האחרון כראש אגף התכנון, יחליף בתפקידו את מפקד חיל האוויר היוצא, אלוף אמיר אשל, אשר כיהן בתפקיד זה במהלך חמש השנים האחרונות וישתחרר מצה"ל לאחר כ-40 שנות שירות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון, אביגדור ליברמן אמר בטקס: "אמיר, תודה על 40 שנים של תרומה משמעותית לביטחונה של מדינת ישראל. השנים שלך כמפקד חיל האוויר היו משמעותיות מאוד ופוריות מאוד בתקופה מורכבת מאוד. נורקין, אתה נכנס לתפקיד ומיד מתחיל להתמודד עם הרבה אתגרים. אתה תצטרך להמשיך להפוך את הזרוע הארוכה לזרוע הרבה יותר ארוכה".

הרמטכ"ל, רב-אלוף גדי איזנקוט אמר: "אמיר מסיים פיקוד על חיל האוויר אחרי חמש שנים ושלושה או ארבעה חודשים. זה הביטוי להערכה העצומה שלי לאמיר כקולגה במטה הכללי לאורך השנים. אמיר השפיע על חיל האוויר והייתי אומר שהשפיע על המטה הכללי וצה"ל בעמדותיו האמיצות והיצירתיות, באופן שבו הוצגו הדברים בדיונים ובעיקר במעשים. השבוע לצערי איבדנו את רב-סרן (מיל') דודי (דוד) זהר ז"ל בתאונה. אני חושב שמפקדים, נבחנים גם באירועים מהסוג הזה. אני חושב שרואים את חיל האוויר במיטבו, באופן שבו הוא יודע לחבק את המשפחה ובאופן שהוא יודע להסתכל על העובדות בצורה נכוחה ולבדוק את הדברים בצורה מקצועית, שהפכה להיות שם דבר לא רק בצה"ל, אלא גם בחברה הישראלית כולה ודוגמא לצבאות אחרים באופן שבו בודקים אירוע, לומדים ממנו ומנסים להגיע למינימום נפגעים בלחימה ומינימום נפגעים באימונים. העברת המקל בשבוע הבא ביד בוטחת לנורקין נראה לי כמהלך טבעי. נורקין, עשית את כל התפקידים המרכזיים שחיל האוויר ידע להציע למפקדים המצטיינים שלו. המינוי הזה נראה לי המהלך הטבעי אחרי הצטיינות לאורך כל שנות השירות".

צילום: דובר צה"ל

מפקד חיל האוויר היוצא, אלוף אמיר אשל ציין כי "בידיים שלנו יש יכולות מרחיקות חסרות תקדים והן בסיס בעיני לשינוי אסטרטגיית הביטחון של מדינת ישראל. ההישגים הם הודות להחלטות של קודמי, שהשכילו לבנות את הכוח של חיל האוויר והעשיה של אנשי החיל- זאת נבחרת מקצועית, מסורה וצנועה, אין כמוה. חווינו השבוע תאונה קשה, קשה מאוד, ליבנו עם משפחת זהר שאיבדה את דודי, שהיה טייס, לוחם, ואדם משכמו ומעלה ואנחנו מייחלים להחלמתו של סגן א'. עמיקם, אנחנו מכירים היטב, מאוד אפילו, אני סומך עליך, אני יודע שתצליח, אין לי ספק בכך".

מפקד חיל האוויר הנכנס, אלוף עמיקם נורקין אמר כי "בחמש השנים האחרונות הוביל את החיל אלוף אמיר אשל. אמיר הוא טייס אמיץ ומנהיג אווירי. בפיקודו הרחיב החיל את מעטפת יכולותיו, בהתקפה ובהגנה, באוויר ועל הקרקע. על כנף אחת התפתחה יכולת קטלנית, ועל השניה נבנה קשר אסטרטגי עם חילות אוויר קרובים ורחוקים, וכך עם היכולות הללו המשיך החיל בהובלתו של אמיר לנסוק מעלה מעלה. אני מודע לגודל האתגר. אני נרגש מן המעמד. חיל האוויר של השנים הקרובות הוא חיל הקולט יכולות רבות אשר ירחיבו את מוטת אחריותו. חיל האוויר של השנים הקרובות הוא חיל של יותר שותפות עם זרועות הצבא ואגפיו- הן בבניין הכוח והן בהפעלת הכוח. חיל האוויר של השנים הקרובות הוא חיל של אנשים איכותיים ומסורים- הגאים בתרומתם לביטחון ישראל".

צילום: דובר צה"ל
Back to top button