אינטרנטמבזקיםמשפטי/פלילי

חשד: תושב טבריה העלים הכנסות ממסחר באינטרנט של מיליוני שקלים

סטאניסלב פיירוס, חשוד נוסף באי דיווח על הכנסות ממסחר אלקטרוני, הובא אתמול (רביעי) לבית משפט השלום בתל אביב אשר הורה על שחרורו בערבות. החשוד נעצר בעקבות מידע לפיו הפיק הכנסות ברשת, הן מפעילות סחר והן ממכירת שטחי פרסום, בין השנים 2011-2015 בגובה של למעלה מ- 10,000,000 ₪, וכל זאת מבלי לדווח על הפעילות לרשות המסים. פיירוס בן 34, תושב טבריה, אינו עובד ומקור פרנסתו היחידי הוא מפעילות המסחר ברשת אשר אינה מדווחת לרשויות המס.

במאמץ חקירתי משותף של פקיד שומה חקירות תל אביב, המחלקה לביקורת ממוחשבת ומחלקת המודיעין, הצליחה רשות המסים למפות רשימה של ישראלים אשר מפיקים הכנסות מרשת האינטרנט. במסגרת המהלך, אותרו סוחרים ישראלים שסוחרים בהיקף עסקאות מהותי באתרי קניות מובילים אשר לא דיווחו על הכנסותיהם כלל או שדיווחו באופן חלקי לרשות המיסים.

מהמידע שנאסף על ידי רשות המיסים, נמצא כי החשוד במשותף עם אחיו, הקימו אתר אינטרנט בשם Alexnld.com באמצעותו הם מבצעים מסחר בשיטת ה"DROPFISHING", לפיה הם מעתיקים תמונות של מוצרים אשר נמכרים בשווקים זולים בחו"ל, ומפרסמים אותם באתרם במחירים הגבוהים בכ 30%-40% מהמחירים בהם ניתן לרכוש את המוצרים באתרים הזרים (בעיקר במזרח). כאשר מבוצעת הזמנה מאתרם, הם מוציאים הזמנה למוצר מהאתר הזר, וכך נהנים האחים מהפרש המחירים המשמש להם כהכנסה אשר אינה מדווחת לרשויות המס. בנוסף ברשות החשוד ואחיו אתר אינטרנט נוסף, באמצעותו הפיקו הכנסות פרסום, אשר התקבלו דרך google אירלנד.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עת הפכה החקירה לגלויה, ערכו חוקרי מס הכנסה חקירות תל אביב חיפושים בביתם של החשודים ונתפסו מסמכים וחומרי מחשב רבים, החשוד, נחקר לראשונה בביתו ואחיו נחקר במשרד היחידה החוקרת ושוחרר בתנאים מגבילים.

לאחר עיבוד החומר שנתפס, נמצא כי החשוד נהנה מ-70% מרווחי הפעילות המשותפת עם אחיו, וכי סכומי העלמת ההכנסות גבוהים בהרבה משנחשד תחילה. על כן זומן החשוד לחקירה נוספת בה הודה כי אינו מנהל תיק מול רשויות המס וכי אכן מחזור עסקיו עלה על 10,000,000 ₪ בשנים האמורות.

אילוסטרציה | קרדיט: pixabay
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח