מבזקיםצרכנות

המנעולן עשה יותר נזק מתועלת. איך נזהה מנעולן לא מקצועי?

שוק בעלי המקצוע (בכל התחומים) הינו רווי בחאפרים וחובבנים למיניהם שלא תמיד ניתן מראש לזהות אותם, וודאי שלא במקרי חירום כאשר אנו לחוצים לקבל שירות מבעל המקצוע ולא תמיד יש לנו את הזמן לבצע השוואות מחירים או לבדוק את ניסיונו ומיומנותו של בעל המקצוע.

מקרי החירום מוכרים היטב לאנשים שנתקעו מחוץ לדלת ביתם או אפילו בחדר פנימי, כאשר המפתחות אבדו או נגנבו או כל תקלה אחרת במנעול או בדלת שאינה מאפשרת את פתיחתה. מנעולן שאינו מקצועי יוכל לגרום לדלת יותר נזק מאשר תועלת וביחס למקצועות אחרים מדובר בעבירה על החוק, כיוון שפריצת דלת ללא רישיון, גם אם היא באישור בעל הבית היא נחשבת לעבירה פלילית לגמרי.

ברוב המקרים נוכל למצוא שירות מנעולן 24 שעות ואף בשבתות וחגים, כיוון שמקרה חירום יכול לקרות בכל עת, ולכן כאשר מזמינים מנעולן שכזה, חשוב לבצע זאת בצורה נכונה כדי שלא תתקלו בחובבן או גרוע יותר – בנוכל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שיטות לזיהוי מנעולנים לא מקצועיים או במילים אחרות נוכלים

בדקו מחיר בשיחת הטלפון – חשוב מאוד לתאר למנעולן את הבעיה ולקבל הצעת מחיר עוד בשיחת הטלפון ולא בגמר העבודה. מנעולנים נוכלים יוכלו לנצל את מקרה החירום ולגבות מחיר מופרז בין הפריצה, שהרי הם כבר הגיעו עם הציוד וודאי תרצו בכל מחיר להיכנס לביתכם, רק שהמחיר יכול להיות גבוה במיוחד בטענות שונות.

בדקו עלויות משוערות ברשת – כיום ניתן למצוא ברשת אתרים המספקים מחירון משוער על עלויות של בעלי מקצוע ובניהם גם של מנעולנים כגון – עלות שירותי פריצה, עלות החלפת צילינדר וכו'. מובן שמדובר שעלויות משוערות, אך הן יוכלו לתת לכם אינדיקציה כדי לוודא שהמנעולן לא עושק אתכם.

קבלו כמה הצעות מחיר – חשוב לבצע סקר שוק בין כמה מנעולנים כדי לאמוד את העלויות, מה גם שתוכלו לדעת כי קיבלתם מחיר הוגן עבור השירות. פעמים רבות אנשים נמצאים בלחץ למצוא פורץ מנעולים הזמין להגיע באופן מידי ולא בודקים זאת וחבל.

מנעול מקורי ולא יד שנייה – במידה והמנעולן מחליף מנעול בדלת ביתכם, יש לוודא כי מדובר במנעול חדש ולא במנעול ישן. פעמים רבות מנעולנים מפקירים מנעול בביתו של לקוח שרצה לשדרג את המנעול ולמרכיבים אותו אצל לקוח אחר שוודאי ישלם עבור מנעול חדש, ואת הכסף המנעולן ישלשל לכיסו. לכן, וודאו כי המנעול יצא מאריזה חדשה בלבד. למידע נוסף על סוגי מנעולנים

עבודה ללא רישיון או עם רישיון של הבוס – כל מנעולן חייב לעבוד עם רישיון ואישור משטרת ישראל. את הרישיון הוא מקבל רק לאחר בירוקרטיה מסוימת והסמכה, ולכן חשוב לוודא כי המנעולן מחזיק ברישיון זה. יחד עם זאת פעמים רבות מנעולנים מעסיקים עובדים מטעמם שעובדים ללא רישיון ומציגים את הרישיון של "הבוס". ולכן וודאו כי על גבי הרישיון יש את תמונתו של העובד.

רישיון של מנעולן אמור כך להיראות

המאמר נכתב בחסות הרקולס מנעולים – שירותי מנעולן ופריצה בתל אביב – יפו

Back to top button