חדשות הארץמבזקים

תושבת אשדוד הצילה את חיי בעלה לאחר שלקה בדום לב

לפני כחודשיים וחצי עבר ברוך לוי בן 40 דום לב בביתו באשדוד וניצל בזכות פעולה מהירה של אשתו חגית, אשר חייגה למוקד 101 של מד"א וקיבלה ממירב בניטה, חובשת במוקד מד"א ,הדרכה טלפונית כיצד להעניק לו טיפול רפואי ראשוני ולבצע בו פעולות החייאה.

חגית, שקיבלה טלפון מבעלה שלא חש בטוב, מיהרה לביתה ומצאה את ברוך שוכב על הספה מחוסר הכרה לאחר שלקה בדום לב. חגית, אשר אין לה הכשרה רפואית כלל, חייגה מיד למוקד 101 של מד"א כשהיא מבקשת סיוע מציל חיים. מירב, החובשת במוקד מד"א הזניקה באופן מיידי את כונני מד"א הרכובים על האופנועים, אמבולנס וניידת טיפול נמרץ, הרגיעה אותה והדריכה אותה שלב אחר שלב כיצד לטפל בבעלה ולבצע לו עיסוי לב: "קחי את היד שלך, שימי את כף היד שלך אחת על השנייה, ותתחילי לעשות עיסויים במרכז בית החזה, בין קו הפטמות שלו" וזאת במטרה לשמור על זרימת דם בגוף ועל אספקת חמצן למוח.

צוות מד"א, הפאראמדיק נאור סבג והחובשים יצחק פונדר, טל פלקס, שחר אדרי ויעקב וייס שהגיעו לביתם של ברוך וחגית בתוך כ- 4 דקות, ביצעו בברוך פעולות החייאה מתקדמות שכללו תרופות, הנשמות, עיסויים ומכות חשמל שבמהלכן ליבו של ברוך חזר לפעום, הוא פונה בניידת טיפול נמרץ של מד"א לבי"ח 'קפלן' במצב קשה מאוד שם המשיכו הרופאים להעניק לו טיפול רפואי כשהוא מורדם ומונשם במשך 17 ימים עד שהתעורר וחזר להכרה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פאראמדיק מד"א נאור סבג שפגש את חגית וברוך אמר בהתרגשות: "מי שהציל את החיים שלך זה לא אני וזו לא מירב, זו אשתך, אומנם בסיוע שלנו, אבל זו אשתך. לולא קור הרוח שלה בדקות הראשונות והיישום של ההדרכה הטלפונית, האירוע היה יכול להסתיים אחרת".

מימין, פאראמדיק מד"א נאור סבג, חגית וברוך לוי וחובשת במוקד מד"א מריב בניטה
צילום: דוברות מד"א

מנכ"ל מד"א אלי בין: "באירוע חירום רפואי בכלל ובדם לב בפרט, הדקות הראשונות הן הקריטיות ולכן קיימת חשיבות למענה המהיר ולתדרוך הטלפוני המקצועי של החובשים והפאראמדיקים במוקד 101 של מד"א שמתבצע במקביל להזנקת אופנועי מד"א וניידת טיפול נמרץ. בזכות קור הרוח והטיפול הרפואי המהיר של חגית, ניצלו חייו של בעלה. אני מברך את הצוותים על עבודתם המקצועית והמסורה ומאחל לברוך רפואה שלמה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח