חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

כתב אישום: תושב בני ברק התחפש לזקן וביצע סדרת מעשי שוד

פרקליטות מחוז תל אביב הגישה לפני זמן קצר (שני) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד בנימין ביקובסקי, תושב בני ברק בן 26, בגין שוד בנסיבות מחמירות, ניסיון לשוד בנסיבות מחמירות ועבירות נוספות.

על פי כתב האישום הנאשם הינו יליד רוסיה. במועד שאינו ידוע, היגר הנאשם יחד עם משפחתו לארה"ב ובשנת 2014 עלה ארצה לבדו. בליבו של הנאשם גמלה החלטה לבצע סדרת מעשי שוד. על מנת להוציא לפועל את התוכנית הפלילית, רכש הנאשם מסכת פנים וכפפות ידיים הנחזות להיות פניו וידיו של אדם מבוגר, במטרה לטשטש זהותו ולשוות לו מראה של אדם זקן. עוד במסגרת התכנית, רכש הנאשם אקדחי אוויר שביכולתם לסכן ולפגוע ושמסוגלים לירות כדוריות, כאשר האקדחים נחזים להיות אקדחים שמסוגלים להמית. כל זאת במטרה להטיל אימה על קורבנותיו ולגרום להם לציית לדרישותיו ולמסור לידיו כספים וחפצים יקרי ערך.

כך למשל באישום הראשון, הנאשם נאשם כי ניסה לשדוד סניף בנק בתל אביב, כאשר הוא עוטה על ראשו את המסכה, עונד משקפי שמש כהים על גבי המסכה עוטה לידיו כפפות לבנות ומחזיק בידו תיק ובתוכו אקדח אוויר. הנאשם ניגש לטלרית בסניף ואמר לה "זה שוד תביאי את הכסף". בתגובה לדבריו, התכופפה הטלרית ולחצה על לחצן המצוקה. מיד בסמוך לכך, שלף הנאשם את האקדח, כיוון אותו לעבר טלרית נוספת ופתח את תיקו כדי להכניס אליו כספים. מנהל הבנק, אשר שמע צעקות מכיוון עמדות הטלרים, יצא בתגובה ממשרדו כשאקדחו האישי שלוף. הנאשם הסתובב למנהל הבנק, כיוון את אקדחו לעברו וצעק לו שלא יירה. מיד לאחר מכן, השליך הנאשם את האקדח מידיו ונמלט מהמקום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי האישום השני, הנאשם נכנס לחנות תכשיטים כאשר הוא עוטה את המסכה על פניו, עונד משקפי שמש, עוטה לידיו כפפות ומחזיק בידו תיק ובתוכו אקדח אוויר. הנאשם פנה אל המתלוננת ושאל אם היא דוברת רוסית. משהשיבה בחיוב, ביקש ממנה הנאשם ברוסית שתראה לו טבעת בשווי 70,000$ באמתלת שווא לפיה הוא מעוניין לקנות את הטבעת במתנה לאשתו. המתלוננת נענתה לבקשתו. אז שלף הנאשם את האקדח, כיוון אותו לעברה ודרש כי תיתן לו את הטבעת. המתלוננת זעקה לעזרה והחלה לנוע לעבר דלת החנות על מנת לברוח. בתגובה ניגש הנאשם לדלת, התעמת עימה וניסה למנוע את יציאתה מהחנות. למרות פעולות הנאשם הצליחה המתלוננת להימלט תוך שנעלה את הדלת אחריה. סמוך לכך, נטל הנאשם 2 טבעות בשווי כולל של של 28,433 $ ושרשרת בשווי 68,340 ₪, פרץ את הדלת הנעולה ונמלט מן המקום.

על פי האישום השלישי, הנאשם ביצע שוד בנסיבות מחמירות באותה הדרך בחנות להחלפת כספים בחיפה. הנאשם ניגש לדלפק, פנה אל המתלוננת ואמר לה ברוסית "תביאי את כל הכסף". המתלוננת לחצה על לחצן המצוקה והנאשם בתגובה הוציא את האקדח מתיקו ואמר לה "תביאי את הכסף או שאני אהרוג אותך". המתלוננת עשתה כדרישת הנאשם ומסרה לו כספים, תוך שהוא צעק לעברה "תביאי את כל הכסף, אלא תזוזי, אני אהרוג אותך" וקילל אותה בשפה הרוסית "בת זונה". מיד סמוך לכך קפץ הנאשם מעל הדלפק אל האזור בו ישבה, לקח את כל הכספים שמצא ונמלט מהמקום כשברשותו סך כולל של 120,000 ש"ח.

על פי האישום הרביעי, הנאשם ביצע שוד בנסיבות מחמירות באותה הדרך בסניף בנק בראשון לציון. הנאשם ניגש לעמדת הטלרית, המתלוננת, ושאל האם היא דוברת רוסית. המתלוננת השיבה בחיוב. אז הניח הנאשם את התיק על הדלפק ואמר לה ברוסית "תביאי לי את הכסף". המתלוננת שאלה כמה כסף, והנאשם אמר לה "תביאי לי את הכל, לא הבנת, זה שוד". סמוך לכך הציעה המתלוננת לנאשם למסור לה את תיקו על מנת שתמלא אותו בכסף, אולם הנאשם סירב, דרש כי תעביר אליו את הכספים, החל לקלל אותה ברוסית ואמר "קדימה כלבה יותר מהר". בתגובה למעשיו, לחצה המתלוננת על לחצן המצוקה, הנאשם הודיע לה כי הוא יודע כי שהיא לחצה על הלחצן ושתביא לו את הכספים במהירות. אז החלה המתלוננת למסור לנאשם כספים והוא בתגובה שלף את האקדח והמשיך לקבל מהמתלוננת כספים בסך כולל של 17,000 ש"ח. לאחר שקיבל את הכספים נמלט מן המקום.

על פי האישום החמישי, הנאשם ביצע שוד בנסיבות מחמירות באותה הדרך בעסק למתן שירותי מטבע בחולון. באותה העת הגיע למקום בעל העסק, המתלונן, פתח את העסק ונכנס פנימה. נכנס לבית העסק בעקבות המתלונן וביקש ממנו לפרוט שטר כסף. לצורך ביצוע הפריטה צעד המתלונן לאזור הפריטה, בו מצויה הכספת של העסק, תוך שהוא מבחין כי הנאשם הולך בעקבותיו. המתלונן ביקש מהנאשם שימתין ולא ילך אחריו. אז שלף הנאשם את האקדח מתיקו, כיוון את האקדח לעבר המתלונן ודרש ממנו באנגלית ובצעקות לפתוח את הכספת ולתת לו את הכסף. בעקבות דרישת הנאשם, פתח המתלונן את הכספת, תוך שהנאשם ממשיך כל העת לכוון עליו את האקדח. בעקבות השתהותו של המתלונן, תקף אותו הנאשם בכך שהכה בו בידו בפלג גופו העליון על מנת להאיץ בו בתהליך פתיחת הכספת. מיד כשפתח המתלונן את הכספת הורה לו הנאשם לשבת על הרצפה, רוקן את הכספת ונמלט מן המקום כשברשותו 25,000 ש"ח, 4,000 $, ו-4,000 אירו.

אילוסטרציה | קרדיט: pixabay
Back to top button