חדשות הארץמבזקיםמשפטי/פלילי

אישום: מטפלת מרומניה תקפה קשישה והתעללה בה

פרקליטות מחוז ת"א הגישה היום (ראשון) לבית המשפט המחוזי בעיר כתב אישום נגד ריקה קוזמה, תושבת רומניה בת 60, בגין ריבוי עבירות של התעללות בחסר ישע ותקיפת זקן.

על פי כתב האישום, שהגישה עו"ד רינת חנוך, במהלך תשע השנים האחרונות, החל משנת 2008, שימשה הנאשמת מטפלת סיעודית למתלוננת, בת 89, אשר מחמת גילה ומגבלותיה הגופניות, אינה מסוגלת לדאוג לצרכי מחייתה ובריאותה. במהלך התקופה, הנאשמת טיפלה בקשישה לאורך כל שעות היממה והתגוררה דרך קבע בביתה בתל אביב. במהלך מספר חודשים התעללה הנאשמת בקשישה בכך שנהגה לסטור לה, לקלל אותה ולהתייחס אליה בחוסר כבוד.

ב- 26.7.17, סמוך לשעה 07:00 בבוקר, לאחר שהנאשמת החליפה לקשישה את הטיטול שלגופה, תקפה הנאשמת את הקשישה, שעמדה באותה עת בסמוך למיטתה, בכך שדחפה אותה באגרסיביות, באופן שגרם לקשישה לאבד את שיווי המשקל והיא נפלה על מיטתה. בהמשך למתואר, הלבישה הנאשמת את הקשישה בחולצה בצורה אגרסיבית ונוקשה. יום למחרת באותה שעה בבוקר, התעללה הנאשמת בקשישה התעללות גופנית ונפשית, וכן תקפה אותה מספר רב של פעמים, תוך שהיא גורמת לקשישה לבכות בחלק מהמקרים. בין היתר, הנאשמת סטרה לקשישה פעמים רבות, בחוזקה בפניה ובראשה, דחפה אותה ואחזה בחוזקה בשערות ראשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בבקשת המעצר כתבה עו"ד חנוך כי "..המשיבה, אשר בידיה הופקדה האחריות לשלומה ולביטחונה של קשישה חסר ישע, מעלה בתפקידה ובמקום לשמור ולהגן על הקשישה, תקפה אותה והתעללה בה, מבלי שהייתה לקשישה יכולת להתגונן מפני הנעשה בה. מעשיה של המשיבה מלמדים על היותה אלימה, אכזרית וחסרת גבולות, באופן המסכן את הציבור.."

אילוסטרציה | קרדיט: pixabay
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח