חדשות הארץמבזקים

החל שיקום מצפה שרונה: מאתר פסולת למצפה ואמפי מרשים

המועצה האזורית גליל תחתון בשיתוף עם רשות הכינרת ומושב שרונה, במימון הקרן לשטחים פתוחים, החלו בפרויקט נרחב לשיקום ושדרוג אתר הפסולת שרונה שיהפוך למצפור מרשים ואקולוגי הכולל אמפי מול נוף קסום.

במושבה החקלאית שרונה שבגליל התחתון, סמוך לבקעת יבנאל, הושלכה במשך שנים רבות פסולת בניין רבה ופסולת כללית, בשטח הפתוח שבחלקה הצפוני של המושבה שהפך לאתר פסולת מקומית.

בשל העובדה, כי מדובר בנקודת תצפית ייחודית הצופה אל הנוף הקסום שבבקעת יבנאל ונחל אדמי, החליטו ברשות הכינרת יחד עם מועצה אזורית גליל תחתון והמושב שרונה, על פרויקט לשיקום נופי, התקציב שאושר לשם כך על ידי הקרן לשיקום שטחים פתוחים הינו בסך 600,000 ₪ לביצוע עבודות סביבתיות ואקולוגיות, טיפוח והנגשת האתר לציבור כמצפור הכולל פינות ישיבה מול הנוף הייחודי של בקעת יבנאל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפרויקט שהחל לאחרונה מתבצע על ידי אגף ניקוז ברשות הכינרת וכולל מלבד עבודות ניקוי ופינוי פסולת, לרבות מיון פסולת לשימוש חוזר, הקמת מתחמי ישיבה, שתילת עצים להצללה ושיקום נופי של האתר. כמו כן, התכנית כוללת הקמת אמפי לאירועים קטנים והדרכות בטבע בנוף הפסטורלי. המצפור יחובר במערך שבילים מהיישוב אל השטחים הפתוחים באזור. בשלב זה פונתה האשפה מהאתר והקמת האמפי נמצאת בשלבים מתקדמים מאוד.

אושרי ילוז, מהנדס אגף ניקוז ברשות הכינרת מציין: "מדובר בפרויקט עם חשיבות רבה בתחום האקולוגי של המרחב הפתוח וטיפול במפגע סביבתי לאוכלוסיות שונות של בעלי חיים באזור. פיתוח המצפור והנגשת השטחים הפתוחים על רכס סירין, תעודד שמירה על המרחב הפתוח הסמוך לנחל ושמירת מרחב זה כשטח טבעי פתוח ואקולוגי לקליטת נגר ושימור קרקע".

ראש מועצה אזורית גליל תחתון, מוטי דותן אמר: "לאחר שהצלחנו לגייס תקציב מהקרן לשיקום שטחים פתוחים ובנינו יחד עם רשות הכינרת תוכנית לשיקום ושדרוג האתר, נכנסנו לשלב ביצוע שהשלמתו תעניק לתושבי האזור ולמטיילים אתר מרשים עם נוף ייחודי בלב הגליל התחתון".

בנוסף מציינים ברשות הכינרת, כי לפרויקט תרומה תיירותית אזורית שכן הוא יכלול שבילי טיול בשטחים הפתוחים ובחיק הטבע, יאפשר ביצוע פעילות ספורטיבית, אירועי תרבות ופנאי וכדומה. על פי הערכות ברשות בכינרת, הפרויקט יושלם במהלך החודשיים הקרובים.

צילום: רשות הכינרת
צילום: רשות הכינרת
צילום: רשות הכינרת
Back to top button