חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

כ-50 חשודים בהפרות סדר במהלך השבועיים האחרונים במזרח ירושלים נעצרו

הלילה (חמישי) התקיים מבצע מעצרים נוסף במהלכו פשטו עשרות שוטרים ולוחמי מג"ב על בתיהם של חשודים בואדי ג'וז, ראס אל עמוד, בית חנינא וא טור ועצרו 15 חשודים.
הם הובאו לחקירה ביחידה המרכזית ובמרחב קדם והם נחקרים בגין סיכון חיי אדם והשתתפות בהפרות סדר. בסיומה יובאו בפני בית המשפט להארכת מעצרם.

מעצרים אלו מתווספים למעצרם של 33 מפירי סדר שנעצרו בתחילת השבוע. מעצרם של 31 מהם הוארך על ידי בית המשפט וכנגד 19 מהם כבר הוגשו הצהרות תובע וכנגד 9 חשודים הוגשו כתבי אישום.

כלל מפירי הסדר שנעצרו, הן בתחילת השבוע וגם הלילה, מהווים הגרעין הקשה שלקח חלק פעיל ודומיננטי בהתפרעויות האלימות שכוונו כנגד כוחות הביטחון, במהלכן נפגעו מספר שוטרים. במהלך כל אותן הפרות סדר בכלל המוקדים במזרח העיר התמודדה המשטרה עם מטחי אבנים ובקבוקי תבערה שיודו לעבר השוטרים באופן מכוון וירי זיקוקים בכינון ישיר. במקביל להתמודדות עם הפרות הסדר הקשות וההתפרעויות, אספה המשטרה ממצאים וראיות הקושרות באופן מדויק את החשודים שנעצרו לעבירות המיוחסות להם. הפעילות החכמה והמתכוננת של המשטרה הובילה לכך שמעצרם של החשודים הוארך וכנגד מרביתם הוגשו הצהרות תובע וכתבי אישום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ממשטרת ישראל נמסר כי היא רואה בחומרה את הניסיון לעשות שימוש בהפרות סדר קשות במטרה לעצב מציאות ולהשפיע על קבלת ההחלטות ולא תתן לזה יד.

"על ידי עבודת שטח, איסוף מודיעין, תיעוד, שימוש מתוחכם בטכנולוגיה ובאמצעות נחישותם של חוקרי משטרת ישראל, מופו ואותרו החשודים המרכזיים באלימות ובהפרות הסדר. תפקידנו הוא לשמור על הסדר ולאפשר משילות ושגרת חיים תקינה לאזרחים נורמטיביים וכך נמשיך לפעול ללא פשרות" אמרו הבוקר במשטרה.

מאז החל מבצע המעצרים של מפירי סדר שלקחו חלק פעיל במהלך הפרות הסדר האלימות והקשות שאירעו במזרח ירושלים במהלך השבועיים האחרונים, נעצרו עד כה כ-50 חשודים.

צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
צילום: דוברות המשטרה
Back to top button