חדשות הארץמבזקיםצבא וביטחון

אלוף-משנה טל מונה למפקד שייטת 13

היום (רביעי) מונה אלוף-משנה טל למפקד שייטת 13. טקס החילופים נערך בבסיס השייטת בעתלית, במעמד מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

אלוף-משנה טל מחליף בתפקידו את אלוף-משנה גור שרייבמן אשר כיהן בתפקיד זה במהלך שלוש השנים האחרונות וייכנס לתפקידו החדש כמפקד בית הספר לקצינים.

ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט, אשר ביקר אתמול (ג') בבסיס השייטת בעתלית אמר "זו הזדמנות עבורי להביע הערכה רבה על העשייה ועל התרומה של מפקדי וחיילי שייטת 13 לביטחון המדינה. גור, בשלוש השנים האחרונות הובלת בתבונה ובתעוזה את היחידה, במערכת ״צוק איתן״ ובפעילויות חשאיות נוספות, ביעדים קרובים ורחוקים כאחד. רוח ההצטיינות ליוותה אותך עוד מראשית דרכך כלוחם ביחידה ואין לי ספק כי תביא להצלחתך גם בתפקידך הבא כמחנך דור המפקדים הבא של צה״ל. טל, אני בטוח כי אתה האדם הנכון לתפקיד ומאחל לך הצלחה רבה".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

מפקד זרוע הים, אלוף אלי שרביט אמר: "יתרונה הבולט של זרוע הים הוא יכולתנו לפעול בזירות הלחימה שלנו מתחת לסף הרעש, בימות שגרה, מדי חודש בחודשו. אתם, לוחמי שייטת 13, עשיתם זאת בשלוש השנים האחרונות תחת פיקודו של גור, יחד עם כלל יחידות זרוע הים, צוללות, ספינות הטילים וספינות הביטחון השוטף, באופן מעורר הערכה, פורץ דרך, פעם אחר פעם, בים וביבשה כאחד.

גור, לקחת את היחידה משיא אחד למשנהו, הובלת אותה בדמותך, תוך שאתם פורצים את גבולות העשייה ושיתופי הפעולה, הודות לגישתך הצנועה. יחד, הגעתם להישגים חדשים בעולם התוכן המבצעי, בארגון היחידה, בניהול תהליכי הכשרה, הדרכה והתאמת השייטת למציאות מאתגרת ומשתנה. טל, עתה זו המשמרת שלך, להוביל את היחידה במשימותיה ובאתגרים החדשים שמייצרת המציאות באופן תזזיתי ובלתי פוסק. אתה מגיע לתפקיד בשל, עתיר ניסיון מבצעי, עם היסטוריה מרשימה בתפקידי פיקוד בשייטת ומחוצה לה. שייטת 13 – היעדים הניצבים בפנינו חובקים תחומי עשייה רבים ומאתגרים. בצניעות ובמקצועיות נמשיך את שליחותנו, בכל זירה, בכל זמן".

מפקד שייטת 13 היוצא, אלוף-משנה גור שרייבמן אמר בטקס: "לפני שלוש שנים וחודש בדיוק, עמדתי כאן על מגרש המסדרים הזה וקיבלתי את הפיקוד על שייטת 13. לא דמיינתי שמיד בסוף הטקס ניפרד ממשפחותינו ונבצע את התכנון למבצע הראשון שלנו במסגרת מערכת ״צוק איתן״. עוד טרם שוך הקרבות נדרשנו למשימות נוספות ומאז אתם עובדים ללא הרף לייצר ביטחון לאזרחי מדינת ישראל. טל, אתה לוחם נועז ומפקד מעולה אבל מעל הכל אתה איש של ערכים ועקרונות, אדם שפיו וליבו שווים. אני כל כך גאה למסור לך את הפיקוד. צאו בשלום ושובו בשלום".

מפקד שייטת 13 הנכנס, אלוף-משנה טל אמר: "אני מקבל היום את הפיקוד על שייטת 13 ומצפה מעצמי להמשיך ולהוביל אתכם לאור אותם ערכים ועקרונות, להעז, ליזום ולתקוף תוך הפעלת שיקול דעת ולמידה מתמדת על מנת שנשוב מנצחים מכל משימה ומכל מפגש עם האויב. לאורך השנים ראיתי את גור מוביל ומפקד, מקדם בנחישות תהליכים מבצעיים יצירתיים ופורצי דרך, נוגע באנשים בדרכך הייחודית ומשלב בין השניים בחוכמה ובצניעות. שייטת 13, אני לוקח פיקוד על היחידה ומאחל הצלחה רבה לכולנו".

צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
צילום: דובר צה"ל
Back to top button