חדשות הארץמבזקים

הסתיימה השביתה באמיליה קוסמטיקס בירוחם

בעקבות התערבותו של יו"ר ההסתדרות אבי ניסנקורן, ולאחר מגעים אינטנסיביים שנוהלו בין ההסתדרות לבין הנהלת אמיליה קוסמטיקס בתיווכו של ארמונד לנקרי, יו"ר ההסתדרות במרחב נגב מרכזי, הושגו הבנות חדשות המאפשרות את סיום השביתה ואת חזרתם של עובדי המפעל בירוחם לעבודה סדירה ומלאה החל ממחר בבוקר.

כחלק מההבנות שהושגו, הצדדים הסכימו למשא ומתן מזורז החל מהשבוע הבא (6/8), על רקע התחייבות משותפת לחתום על הסכם עבודה חדש בחברה לא יאוחר מהשבוע האחרון של חודש אוגוסט 2017. עד לגיבוש ההסכמות הסופיות שיעוגנו בהסכם קיבוצי חדש, הנהלת החברה הביעה את התחייבותה לקיים ולשלם את כל שווי פעילויות הרווחה של השנים 2016-2017, לרבות הספורטיאדה, גיבוש עובדים, נופש וסעיפים נוספים עליהם הוסכם בעבר במסגרת ההסכם או במסגרת נוהגים ומנהגים מהעבר. עוד התחייבה ההנהלה כי כל העובדים תחת ההסכם הקיבוצי, דור א' ודור ב' כאחד, יקבלו מענק בסך 2,500 שקל שישולם לעובדים בשכר חודש אוגוסט. כמו כן, הצדדים הסכימו, כי ככל שקיים חוב לקרן עמיתים הרי שהוא יבוטל. עד לחתימת ההסכם, ובכפוף לעמידה בתנאי המשא ומתן, העובדים התחייבו לא לנקוט בצעדים ארגוניים עד למועד שהוסכם.

נזכיר כי עובדי מפעל אמיליה קוסמטיקס, קיימו הבוקר (רביעי) הפגנה סוערת בצומת ירוחם במסגרת מחאתם על הצעדים החד-צדדיים שנקטה הנהלת המפעל, שאף איימה לפטר את 300 עובדי המפעל, לאחר מחלוקות קשות שנתגלעו בין הצדדים בנוגע לחתימה על הסכם קיבוצי חדש בחברה. המפעל אחראי לייצור מוצרי טואלטיקה ובישום, ומהווה חלק מקבוצת אמיליה פיתוח שנמצאת בשליטתו של איש העסקים עודד פלור. יודגש, כי מתוך 300 עובדי המפעל המתגוררים באזור דימונה וירוחם, כ-85% מהעובדים הן נשים. על אף שבעבר החברה נקלעה לקשיים ואף ביקשה לבצע גל פיטורים, כיום החברה נחשבת לרווחית ועל פי דיווחיה לבורסה, ברבעון הראשון של השנה הרווח הנקי שלה זינק ב-370%.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
ארמונד לנקרי, יו"ר ההסתדרות במרחב נגב מרכזי
Back to top button