בריאותחדשות הארץמבזקים

בית החולים פדה- פוריה: "שברנו שיא של כל הזמנים במספר הלידות"

שיא של כל הזמנים במספר הלידות, נשבר בחודש יולי . "החודש האחרון היה פורה במיוחד לא רק בהשוואה לחודש יולי בשנים קודמות , אלא בהשוואה לכל החודשים. שברנו שיא של 359 לידות", בישר בגאווה, פרופ' משה בן עמי, מנהל האגף לאם וליילוד בבית החולים פדה- פוריה.

למרות שהעומס הורגש במהלך כל החודש, רק אתמול כשסוכמו הנתונים ניתן היה לקבוע בוודאות- נשבר שיא הלידות במרכז הרפואי פדה-פוריה. מנהל האגף לאם וליילוד בישר כי "החודש האחרון היה פורה במיוחד, לא רק בהשוואה לחודש יולי בשנים קודמות , אלא בהשוואה לכל החודשים. שברנו שיא, והגענו ל 359 לידות, במהלך יולי ".

פרופ' בן עמי מציין עוד כי יולדות בוחרות ללדת בפדה- פוריה גם בזכות גישת אפס הפרדה, אשר מעצימה את החוויה ליולדת ולמשפחה, "אנחנו מאפשרים גישת 'אפס הפרדה', ליולדות הרוצות בכך. היתרונות רבים, החל מחיזוק הקשר בין האם לתינוק , דרך עידוד ההנקה, והקניית ביטחון לאם בטיפול ביילוד . יתרון חשוב נוסף הוא שגישה זו מסייעת לתינוק לעבור בצורה קלה מהחיים המוגנים בתוך הרחם, לחיים בחוץ".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסוף החודש סוכמו נתוני הלידה אשר מראים כי בחודש יולי 2017 נשבר שיא של 359 לידות (199 בנים, 160 בנות) , למול 315 לידות ביולי 2016 (161 בנים, 154 בנות), ו334 לידות (174 בנים, 160 בנות) ב2015. עוד עולה מהנתונים כי בחודש יולי 2017 נולדו 10 זוגות תאומים.

מירב אשר, בת 37, תושבת טבריה הגיעה לחדר לידה ב31.7 ,"אני מאמינה שגם אם הייתי גרה בעפולה הייתי מגיעה ללדת כאן. אי אפשר לתאר את זה במלים, זה כמו ללדת בבית עם המשפחה. לא מפתיע אותי שנשבר שיא של לידות, נשים בוחרות ללדת כאן בגלל היחס החם, האוזן הקשבת…"

מירב אשר | צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה- פוריה
משפחת אשר בהרכב מלא | צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה- פוריה

הנאדי והיב ממג'אר, בת 35 , שזו לה לידה רביעית בפדה- פוריה מוסיפה , "ילדתי בת, הלידה היתה מהירה מאד הגעתי עם פתיחה של תשע אצבעות , תוך חצי שעה כבר הייתי אחרי לידה. המיילדות היו נהדרות, מאד עזרו לי "

הנאדי והיב | צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה- פוריה

עבור שי רום-פורת, בת 30 מאפיקים, זו לידה ראשונה, "הגענו בשני בבוקר בהתחלה היה מאד רגוע אח"כ התחלנו להרגיש את חדרי הלידה מתמלאים, המיילדת שלנו כל הזמן מיהרה מחדר לחדר. בחרנו ללדת כאן גם בגלל הקרבה הגאוגרפית אבל גם בגלל ההמלצות הרבות, כולם המליצו לי, אמרו שהצוות מקצועי והמחלקה טובה ונעימה " . שי ילדה את בנה הבכור ביום בשני 31.7 בערב, בדיוק בתאריך המתוכנן .

שי פורת | צילום: מיה צבן, דוברת המרכז הרפואי פדה- פוריה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח