חדשות הארץמבזקים

פקחי רשות מקרקעי ישראל פינו מבנה בלוד שהוקם על קרקע ציבורית

במסגרת פעילות האכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל בלוד, איתרו המפקחים פלישה אל קרקע ציבורית, על שני מגרשים המיועדים לשיווק למגורים, בשטח כולל של כחצי דונם במרכז שכונת נווה שלום. הפולש גידר את השטח לשימושו, והציב במקום מבנה פח.

המפקחים מסרו לפולש התראה המבהירה כי הפולשים לאדמות המדינה מבצעים בכך עבירה פלילית של הסגת גבול במקרקעי ציבור, שדינה עד שנתיים מאסר בפועל, והבהירו לו כי במקרים בהם המדינה נדרשת לפעולה ולפינוי, מוגשת נגד הפולשים תביעה כספית, בה הם נדרשים להחזיר לקופת המדינה את עלות השימוש בקרקע וכן את העלויות שנגרמו למדינה בעקבות פלישתם, לרבות שכר המפקחים והשוטרים ועלויות הציוד ההנדסי שמשמש לפינוי הפלישה.

לאחר שהשטח לא פונה כפי שנדרש בהתראה, ומסיג הגבול טען כי המגרשים שייכים לו, הגישה נגדו רשות מקרקעי ישראל תביעה לבית המשפט בגין הסגת גבול במקרקעי ציבור. בעקבות התביעה בית המשפט קבע כי על הפולש לפנות את הקרקע, להשיבה לקדמותה ולידי המדינה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בעקבות פסק הדין, ולאחר שראה את נחישות המפקחים לפנות את הקרקע ולאפשר את שיווקה למגורים, מסיג הגבול הודיע למפקחי הרשות כי הוא משיב את הקרקע לרשותם וביקש את עזרתם בביצוע הפינוי. מפקחי רשות מקרקעי ישראל הגיעו למקום בליווי שוטרים מיחידת מתפ"א ונציג העירייה. בעזרת ציוד מכני הנדסי המפקחים פינו את הקרקע, החזירו אותה לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי ושילוט המתריע מפני פלישות הוצב במקום. המגרשים צפויים לצאת כעת לשיווק במסגרת מכרז למגורים.

"פלישה זו, כמו כל הפלישות לאדמות המדינה, מהווה גזלת קרקעות ציבוריות, תופעה פלילית לכל דבר, שדינה עד שנתיים מאסר בפועל", אומר עמיר גילת, מנהל מרחב מרכז בחטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל. "מסיג הגבול, ניסה לקבוע עובדות בשטח אך נתקל בנחישות המפקחים להגן על אדמות המדינה, ובבית המשפט שקבע כי עליו לפנות את המגרשים, ולכן העדיף לבצע פינוי בהסכמה כדי להימנע מהוצאות ותביעות של הרשות כנגדו. המפקחים שהשיבו למאגר הקרקעות הציבורי שני מגרשים שישווקו בקרוב למגורים, ימשיכו לפעול ולהגן על אדמות המדינה לטובת הציבור כולו ולטובת הדורות הבאים".

צילום: רשות מקרקעי ישראל.
Back to top button