מבזקיםצבא וביטחון

צפו: משרד הביטחון חושף נגמ"ש נמר עם צריחון ותותח

מנהלת תכנית המרכבה והרק"מ במשרד הביטחון (מנת"ק) השלימה פיתוח מדגים ראשון של נגמ"ש נמר עם צריחון ותותח. ממשרד הביטחון נמסר כי הפיתוח החדש נועד להוסיף כוח אש משמעותי ליחידות החי"ר ובעתיד יותקן גם על גבי הנגמ"ש הגלגלי הראשון 'איתן' שמפתחת מנת"ק.

מנהלת טנק המרכבה במשרד הביטחון (מנת"ק), בשיתוף עם זרוע היבשה בצה"ל, החלה בימים אלה בסדרת ניסויים ראשונה בנגמ"ש 'נמר', שעליו מותקן לראשונה צריח בינוני ('צריחון') בעל תותח 30 מ"מ. הצריחון פותח להתקנה על שני הנגמ"שים שמנת"ק מפתחת ומייצרת עבור צה"ל: הנמר, והנגמ"ש הגלגלי הראשון 'האיתן' שנמצא בימים אלה בסדרת ניסויים כחלק מתכנית הפיתוח.

ראש מנת"ק במשרד הביטחון, תא"ל ברוך מצליח: "נגמ"ש עם צריחון ותותח נותן מענה טוב יותר ללחימה בשטח אורבני. התותח בקוטר 'בינוני' של 30 מ"מ נועד לספק כוח אש משמעותי ליחידות החי"ר, לאפשר ללוחמים להיות עצמאיים יותר בשדה הקרב ולהקטין את התלות בסיוע מיחידות אחרות. הצריחון אינו מאויש ואינו חודר לתא הלחימה, כך שיכולת נשיאת החיילים אינה נפגעת. תפעולו צפוי להיות פשוט ויבוצע ע"י צוות הנגמ"ש בתובה. הצריחון ישלב בתוכו גם מערכת הגנה אקטיבית ומערכות אחרות שיוסיפו לו יכולות משמעותיות נוספות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
קרדיט: מנת"ק, משרד הביטחון
Back to top button