חדשות הארץמבזקים

דורשים הגנה: "כנופיות של עבריינים השתלטו על הצפון"

היום (שני) לפנות בוקר פרצה שריפה בבית האריזה "יסוד קור" ביסוד המעלה בצפון הארץ, איש לא נפגע אולם נזק כבד נגרם במקום. מהמשטרה נמסר כי נבדק חשד שמדובר בהצתה.

הנזק משריפת בית האריזה ביסוד המעלה יגיע לעשרות מיליוני שקלים, כך מעריך מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות בישראל, איציק כהן. מלבד הנזק הישיר לבית האריזה יפגעו חקלאים רבים שתוצרתם משווקת באמצעות בית האריזה ויצטרכו כעת למצוא פתרונות אחרים בשיאה של עונת פירות הקיץ כשהפרי כבר בשל על העצים.

כנופיות של עבריינים השתלטו על הצפון, מאלצות את החקלאים לשלם דמי חסות ומשתוללות באין מפריע, אומר מנכ"ל ארגון מגדלי הפירות. אנו ניצבים לבד במערכה. את בתי האריזה אף חברת ביטוח לא מוכנה לבטח ולחקלאים שנפגעים איש לא דואג. שר החקלאות ואנשי משרדו אדישים למצב ובחרו בדיוק היום להודיע על סגירת מועצת הצמחים, הכלי הארגוני העיקרי של המגדלים למחקר ופיתוח וטיפול בענייניהם.

אנו קוראים למשרד החקלאות לחדול מעיסוק בשטויות ולמצוא יחד עם משטרת ישראל והגורמים האחרים את הדרך לספק הגנה לחקלאים ולאפשר להם לעבוד ולהתפרנס, אומר איציק כהן.

הצתה זו של בית האריזה מצטרפת לשורה ארוכה של מקרי ונדליזם שונים. בסרטון מתועדת שריפה בבית קירור ביסוד המעלה, גם במקרה זה נבדק חשד שמדובר בהצתה. צפו:

Back to top button