חדשות הארץמבזקים

17% מבתי עסק בתל אביב וסביבתה נמצאו שלא רשמו הכנסות

רשות המסים ערכה מבצע ביקורת בתל אביב ובסביבה. במסגרת המבצע, שנוהל על ידי פקיד שומה תל אביב 5, התבצעו 102 ביקורות בעסקים ועמותות ממגוון תחומים, מהן עולה כי כ- 17% מהם לא רשמו הכנסות כדין.

בביקורת בעמותה שמקדמת אינטרסים עסקיים עם מדינה אירופאית, נמצאו צ'קים והעברות בנקאיות בסך של כ- 280,000 ₪ אשר לא נרשמו בספרים כנדרש. מנהל העמותה הסביר למבקרים "אני רושם כאשר אני מתפנה". בעמותה המפעילה גנים עם מספר כולל של כ- 180 ילדים, כאשר כל ילד משלם בין 1800 ₪ ל-2500 ₪, לא הוצאו קבלות מחודש דצמבר. נציג העמותה טען "לא הספקנו להוציא על הכל, נבדוק". בביקורת שנערכה אצל משכירת חנייה בתל אביב נמצא כי היא לא מדווחת כלל על הכנסותיה. בתגובה ענתה בעלת החנייה "חשבתי שלא צריך לדווח". אצל ירקן בתל אביב גילו המבקרים כי הוא אינו מוציא פירוט עסקאות בסוף יום מזה כחמש שנים. הירקן טען "לא ידעתי". בביקורת אצל ירקן נוסף נמצאו כ- 1500 ₪ לא רשומים. הירקן הסביר "אני רושם כמעט כל יום, אני חולה לב".

מבקר הרשות ערך נסיעת ביקורת במונית ולא הוצאה בגינה קבלה. הנהג הסביר "רק התחלתי לנסוע, לא הספקתי לרשום, יש לי 30 שניות לרשום". יצוין כי שאסף את הלקוח הבא חמישים מטר מהמקום. בדוכן לממכר טלפונים ניידים גילו המבקרים אי רישום הכנסות של כ- 37,000 ₪. בדיקה נוספת העלתה כי בעל הדוכן לא דיווח למע"מ על הוצאות של כ- 170,000 ₪ על מנת שלא יתקבלו אינדיקציות לגבי הכנסותיו. בעמותה למניעת אלימות לא נרשמה תרומה של 1000 ₪. מנהל העמותה הסביר "הפקידה לא הרגישה טוב, והמחליפה שלה לא שמה לב".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

המבצע נערך כחלק מפעילות נרחבת של רשות המסים כנגד מעלימי מס והון שחור ובמסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, למשרדים האזוריים להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר

ע"י עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח