חדשות הארץמבזקים

"סכנה ממשית, תוך פחות מדקה הרוחץ יכול למצוא עצמו במעמקים"

בצל אירועי הטביעה מאז תחילת עונת הרחצה בכל רחבי הארץ, מבהיר חגי לוין, מנהל יחידת הפיקוח והאכיפה ברשות הכינרת, כי הישמעות להוראות והקפדה על כללי רחצה בטוחה, הינם בעלי משמעות קריטית להצלת חיי אדם ומניעת אסונות בים, בבריכות השחייה ואתרי המים.

לוין מצביע על אחריות הנופש כמפתח לצמצום האירועים: "ראשית הציבור צריך להבין, כי מדובר באחריות אישית, אדם בר דעת לא ייכנס לים על גבי מזרן כשהים סוער ובוודאי שלא יכנס לשחות בחופים שאינם מוכרזים. איגוד ערים כינרת ורשות הכינרת מפעילים 15 חופים סביב האגם הלאומי, לכולם מתאפשרת כניסה חינם וכולם מתוחזקים ברמה הגבוהה ביותר, אין שום סיבה לנפוש בחוף שאינו מוכרז וללא שירותי הצלה". עוד מסביר לוין, כי מלבד רחצה בחופים שאינם מוכרזים, קיימים מספר כללי זהירות נוספים וחשובים: רחצה בשעות פעילות המצילים, רחצה בסמוך לסוכות ההצלה, לא להיכנס למים תחת השפעת אלכוהול, ציות להוראות המצילים ואי כניסה למים על גבי מזרנים ואבובים: "הנופשים חייבים להיות יותר אחראים וכפי שלא נוהגים בשכרות, גם לא נכנסים למים לאחר שתיית אלכוהול. אין להיכנס כאשר הים סוער ומונף דגל האוסר כניסה למים" מוסיף לוין.

בכינרת | צילום: דותן גבאי – חדשות MivzakLive

לדבריו, על ההורים מוטלת אחריות של השגחה פעילה ולא פאסיבית. כאשר הילד במים ובחוף, "יש צורך בהשגחה צמודה. אסונות קורים תוך שניות. החופשה עם הילדים מצריכה הקפדה יתרה, שהות צמודה לילדים והשגחה פעילה" אומר לוין.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לדבריו בכל סוף שבוע פוקדים את חופי איגוד ערים כינרת כ- 20,000 נופשים, הרוב הגדול צלול, פיקח, אחראי וזהיר. אבל יש גם כאלה שלא מפעילים שיקול דעת ונכנסים בשעות של רוחות חזקות על גבי מזרנים, מעבר לשעות מתן שירותי ההצלה (למרות שבסופי שבוע הוארכו שעות הפעילות בחופי איגוד ערים כינרת עד השעה 19:00). "זו סכנה ממשית, כי תוך פחות מדקה הרוחץ יכול למצוא עצמו במעמקים ותנועה אחת לא נכונה הוא מתהפך למים. חייבים לפעול באחריות, לכל אחד מאתנו יש אחריות בחציית כביש בטוחה, נהיגה זהירה ואין ספור פעולות יום יומיות. גם כשמגיעים לכינרת חייבים לפעול באחריות וזהירות. ככל שהנופשים יקפידו יותר על רחצה אחראית ובטוחה בהתאם לכללים, יצומצמו אירועי הטביעה ברחבי הארץ. אני מאחל חופש גדול שמח ובטוח לכולם!".

חגי לוין מנהל פיקוח ואכיפה | צילום: רשות ה כינרת
Back to top button