חדשות הארץמבזקים

משרד החקלאות: "צפי למחסור במלפפונים לקראת חגי תשרי"

כחלק מהיערכות משרד החקלאות לקראת חגי תשרי, קיימה הנהלת המשרד סדרת פגישות בכדי לוודא שתהיה אספקה סדירה של מוצרי מזון טריים לקראת החגים. מניתוח המצב, עד כה, עולה כי בירקות ובפירות אין צפי למחסור פרט למלפפונים, בו צפוי מחסור של כ- 20% מכמות המלפפונים לאור עומסי החום. המחסור צפוי להסתיים בסוף חודש ספטמבר (לקראת יום כיפור), ומתחילת חודש אוקטובר אספקת המלפפונים צפויה לחזור לשגרה. בעגבניות ובשאר גידולי הירקות והפירות לא צפוי מחסור.

הערכות אלו מבוססות על ההנחה שהחקלאים ימשיכו בשגרת השתילה והזריעה כפי שהיה בשנים קודמות, ולא יממשו את איומיהם להפסיק את השתילות והזריעות, בשל השינויים המשמעותיים שחלו לאחרונה במשק המים. המשרד עוקב אחרי הודעת החקלאים, בדגש על אזור הגליל ועמק בית שאן, כי יימנעו מלשתול ולזרוע באזור אדמת הכבול בעמק החולה, בגליל העליון ובעמק בית שאן עקב העלאת מחירי המים באופן דרסטי הגורמת לכך שהגידולים יהיו לא רווחיים.

בענף החלב, למרות עומס החום בקיץ הנוכחי, שגורם לירידת תנובת החלב ב- 4 ק"ג בממוצע ליום לפרה, לא צפוי מחסור בחלב ומוצריו.
בענף בשר הבקר לא צפוי מחסור. בענף העוף (פטם לבשר), לא צפוי מחסור, היקף הייצור נמצא בתפוקה מקסימלית ואף צפויים עודפים בעוף הקפוא.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בענף הביצים, במטרה למנוע מחסור בביצים בשוק המקומי לקראת חגי תשרי בהם עולה הביקוש לביצים, ולאור התרעות נציגי החקלאים, פתח משרד החקלאות מכסת ייבוא לתקופת החגים בהיקף של 100 מיליון ביצים במכסה פטורה במכס זאת מתוך ההנחה שהיבואנים יביאו ביצים רק בהתאם לביקוש, ולצורך של כל משווק כפי שקרה בשנים האחרונות, וזאת בכדי לייצר וודאות למשווקים ובמטרה שהמכסה לא תהווה מגבלה לייבוא. הביצים צפויות להיות מיובאות ממדינות ספרד, פורטוגל ואיטליה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח