מבזקיםפוליטי / מדיני

הכנסת מקימה יחידה חדשה – "יחידת כתף"

הכנסת מקימה בימים אלה יחידה חדשה שתעסוק בתיאום פעולות הפיקוח של הכנסת על הממשלה. יושב ראש הכנסת יולי יואל אדלשטיין סבור כי נושא הפיקוח על הממשלה על ידי הכנסת, הוא נקודה שיש לחזק. לדעת אדלשטיין, העובדה שהכנסת, לעיתים, אינה ממצה את יכולת הפיקוח שלה על הממשלה מביאה להיחלשות מעמדה של הכנסת. הקמת היחידה החדשה תהווה שינוי משמעותי ביחסי הכנסת והממשלה, ובתקווה שהדבר יוביל, בין השאר, לחיזוקה של הכנסת אל מול הרשות המבצעת ולקידום האפקטיביות של פעולות הפיקוח של הכנסת.

במסגרת זו, גם נערכו בחודשים האחרונים דיונים בוועדות הכנסת, על מנת לבחון מתווים שונים לחיזוק תפקיד הפיקוח של הכנסת. הדיונים עסקו בהיבטים שונים של בחינת מערכת היחסים שבין הרשויות, ביכולתה של הכנסת לפקח על הממשלה, בכלים העומדים לרשותה לשם כך, וכיצד לחזקם או ליזום כלי פיקוח חדשים ונוספים.
יו"ר הכנסת יולי יואל אדלשטיין אמר: "אין ספק שבתפקידה כרשות מחוקקת יש לכנסת משקל עצום בציבוריות הישראלית, והחקיקה בה אינטנסיבית בכול קנה מידה גם בהשוואה לפרלמנטים בעולם. יחד עם זאת, בתפקיד אחר שלה – הפיקוח על הממשלה – ניתן לעשות הרבה יותר והגיע העת שהכנסת תיתן לכך דגש מיוחד, כמו גם תתמקצע, כפי שהתמקצענו בתחומים רבים אחרים. אני מייחס חשיבות רבה לנושא ובכוונתי לוודא שהוא מקבל את המקום הראוי לו", אמר אדלשטיין.

הקמת היחידה לתיאום פיקוח הכנסת על הממשלה תהיה כבר בתקופה הקרובה. שם היחידה הוא יחידת כתף, יחידת הכנסת לתיאום הפיקוח הפרלמנטרי. מבנה היחידה, הרכבה ויעדיה נמצאים בתהליך גיבוש תוך למידת צרכי הכנסת בהיבטי הפיקוח השונים. היחידה תפעל בממשק עם וועדות הכנסת, הלשכה המשפטית, הממ"מ ויחידות נוספות וכן מול גורמי ממשל שונים. עבודת היחידה תותווה על ידי נציגות שווה של גורמי קואליציה ואופוזיציה. היחידה תפעל בכפיפות ישירה למנכ"ל הכנסת. מנכ"ל הכנסת אלברט סחרוביץ החליט למנות לתפקיד את ד"ר שירלי אברמי שניהלה את מרכז המחקר והמידע של הכנסת ב-11 השנים האחרונות. ד"ר שירלי אברמי אמרה כי היא נרגשת לאתגר מקצועי חדש ומשמעותי ובדעתה לפעול על מנת לתת ליחידה החדשה משקל משמעותי בעבודת הכנסת מול הממשלה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
כנסת ישראל
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח