מבזקיםפוליטי / מדיני

"לא להמתין להרוג הבא, יש לנו צבע אדום לא רוצים גם כביש אדום"

ועדת הכלכלה של הכנסת, בראשות ח"כ איתן כבל, התכנסה ביום חמישי האחרון לדון בהצבת רמזורים בצמתים בנגב, במסגרת המאבק בקטל בדרכים. היו"ר כבל פתח את הישיבה ואמר כי למרות הפגרה מצא לנכון לעסוק בנושא, בשל החשיבות העליונה בטיפול בקטל בדרכים.

הוא הזכיר כי הדיון התקיים לבקשת חברי הכנסת חיים ילין, טלב אבו עראר וחמד עמאר. ח"כ ילין ביקש לדון בנעשה בצומת המחבר בין כביש 34 ל-232 המוביל למכללת שדרות וקריית החינוך שער הנגב וח"כ אבו עראר ביקש תשובות לגבי הצבת רמזורים בצמתים בכביש 25, בו התרחשו תאונות רבות, בהן גם עם נפגעים והרוגים. היו"ר כבל אף ביקש תשובות לגבי הסדרת צומת בת הדר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

ח"כ ילין אמר כי צריך להפסיק עם התפיסה של טיפול בכבישים רק אחרי שמתרחשות תאונות ואנשים משלמים בחייהם, ולהתחיל לטפל במוקדים כדי למנוע את התאונה הבאה. הוא הוסיף כי מידי בוקר מגיעים 10,000 איש לקריית החינוך שער הנגב ולמכללת ספיר והעומס בצומת גבים הוא בלתי נסבל.

ראש המועצה האזורית שער הנגב, אלון שוסטר, אמר כי הטענה כאילו אין תאונות דרכים באזור היא לא נכונה, מאחר שמרבית התאונות במקום לא מדווחות ולא נרשמות בלשכה המרכזית לסטטיסטיקה. "זה שאנחנו בעוטף כזה זה לא אומר שלא צריך לטפל בנו". נציגת ההורים באזור, נירה שפק אמרה כי במקום אירעו בשנים האחרונות 33 תאונות דרכים והוסיפה: "יש לנו צבע אדום אנחנו לא רוצים גם כביש אדום".

נציגת משרד התחבורה, מיטל קמינר, התייחסה לצומת ערוער בכביש 25 ואמרה כי המקום הוגדר כמוקד סיכום ותוך כשבועיים צפויות להתחיל עבודות להקמת רמזור. לדבריה, משך הביצוע צפוי לעמוד על 3-4 חודשים. היו"ר כבל מתח ביקורת על כך וביקש לדעת מדוע לוקח כל כך הרבה זמן להקים רמזור, הוא דרש התייחסות של משרד התחבורה לעניין ותבע לקצר את לוחות הזמנים. קמינר הודיעה עוד כי גם לגבי צומת בת הדר מתבצע תכנון לטיפול במקום. היא הסבירה כי הוועדה המקומית לא רצתה להמתין עד הצבת הרמזור ואכלסה את האזור לפני שהוצב.

צילום: יצחק הררי, דוברות הכנסת

באשר לצומת גבים אמרה קמינר כי האזור הוא לא עומד בקריטריונים של מוקד סיכון – 8 תאונות ב-3 השנים האחרונות, ואמרה כי חלוקת התקציב חייבת להיות שוויונית ולפי הקריטריונים. "אני יכולה להמליץ לבחון את הנושא מחדש אבל לא אוכל לחזור עם תשובה חיובית. ראש המועצה שוסטר הביע תדהמה באשר למספר התאונות, והיו"ר כבל תבע ממשרד התחבורה לערוך סקר במקום ולבדוק מחדש את הנתונים ואמר: "לא צריך להמתין עד להרוג הבא כדי לטפל במקום". הוא דרש מנציגי המשרד להעביר דיווח בנושא לוועדה תוך שבועיים ואמר כי כוונתו היא לדעת כבר בתקופה הקרובה כיצד ניתן לטפל במקום. הוא אף הודיע כי יעקוב באופן אישי אחר הטיפול בצומת.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח