מבזקיםפוליטי / מדיני

אהוד ברק: "נתניהו איש מבוהל ורופס שמאבד בקלות את שיקול הדעת"

ראש הממשלה לשעבר אהוד ברק הטיח היום (שבת) האשמות חריפות כנגד ראש הממשלה בנימין נתניהו על התנהלותו בשבועיים האחרונים סביב ההחלטות שקיבל בנוגע לאירועים בהר הבית וציין כי נתניהו הוא "איש מבוהל ורופס שמאבד בקלות את שיקול הדעת". עוד אמר ברק כי "נתניהו מוכן להצית את המדינה ואת כל האזור כדי לחלץ עצמו מאימת החקירות".

בסרטון שפרסם בעמוד הפייסבוק שלו אמר ברק "ההפקרות שליוותה את התנהלות נתניהו בשבועיים האחרונים הייתה הצצה אל התהום. איש מבוהל רופס ונגרר שמאבד בקלות את שיקול הדעת ומתקפל שוב ושוב מוכן להצית את המדינה והאזור כדי לחלץ את עצמו מאימת החקירות. שמגר כבר אמר שהיה עליו להתפטר ולו רק בגלל המתנות, רק מנדלבליט עוד בודק ובודק ובודק עד אין סוף".

אהוד ברק, צילום מסך מתוך פייסבוק

בהמשך אף התייחס ברק לשיחות הקבינט שהתנהלו ואמר כי נדמה שמדובר ב"בית האח הגדול", "הקבינט נראה כמו בית האח הגדול לא כמוקד ההכרעות על ביטחון של עם חזק וחפץ חיים. השתתפתי בישיבות קבינט של כמעט כל הקבינטים מאז ממשלת מנחם בגין ז"ל, לא היה כדבר הזה ואסור שזה יהיה זה פשוט בנפשנו".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לסיכום אמר ברק בפנייה לעם בישראל, "אזרחי ישראל אולי לא שמנו לב אבל בידנו לשלוח הביתה את מושב הליצים הזה. ימין ושמאל בני כל העדות ומחזיקי כל הדעות מסרו את חייהם על בניינה של הארץ הנפלאה שלנו. הם ואנחנו ראויים למשהו טוב בהרבה".

בשבועיים האחרונים היינו עדים להתפרעויות ומהומות בעולם הערבי בישראל ובמדינות השכנות על רקע החלטת ראש הממשלה נתניהו להציב את גלאי המתכות בכניסות למתחם הר הבית. את ההחלטה קיבל נתניהו רגע לפני שעזב את הארץ לביקור מדיני בצרפת. בעלייתו למטוס אמר נתניהו "…הערב קיימתי דיון עם הצמרת של גורמי הביטחון והנחיתי להציב מגנומטרים בשערים שדרכם נכנסים להר הבית.." החלטת ראש הממשלה הגיעה בהמלצת משטרת ישראל ובניגוד להמלצת השב"כ.

ביום חמישי האחרון הוחלט לבסוף להסיר את כל אמצעי הבידוק כולל המגנומטרים. אתמול נכנסו לראשונה מאז שהחלו המהומות מתפללים למסגד אל אקצה. אך עדיין היו עימותים במוקדים שונים בירושלים ושטחי יהודה ושומרון.

Back to top button