מבזקיםצבא וביטחון

שר הביטחון לסמ"ר ע': "חתרת למגע באומץ רב ומנעת אסון כבד"

שר הביטחון אביגדור ליברמן נפגש היום (חמישי) בלשכתו עם סמ"ר ע', לוחם יחידת עוקץ שניטרל את המחבל שרצח את יוסף, אלעד וחיה סלומון ז"ל ביום שישי האחרון ביישוב חלמיש. במהלך המפגש תיארו סמ"ר ע' ומפקדו ביחידה את השתלשלות האירועים מיד לאחר הפיגוע.

שר הביטחון ליברמן אמר לסמ"ר ע': "פעלת מצוין, כפי שמצופה מחייל צה"ל, חתרת למגע באומץ רב ובנחישות, ומנעת אסון כבד הרבה יותר. אתה דוגמא ומופת לדור של חיילים וחיילות חדורי מוטיבציה העושים לילות כימים למען ביטחון מדינת ישראל ואזרחיה".
בסיום הפגישה העניק שר הביטחון ליברמן לסמ"ר ע' את הספר "מטיילים עם התנ"ך".

במהלך הפגישה תיארו סמ"ר ע' ומפקדו את השתלשלות האירוע:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סמ"ר ע': "שמענו צעקות נוראיות מחוץ לבית. יצאנו החוצה אני ואבא שלי, ראינו שקורה משהו דרך החלון, שיש איזושהי התרחשות. מהר מאוד רצתי לתוך הבית, לקחתי את הרובה מהכספת, יצאתי מהבית, דרכתי כדור וזיהיתי את המחבל דרך החלון. צמצמתי לכיוונו וזיהיתי את כל מה שקרה שם, את יוסי שהיה על הרצפה, ויריתי בו כדור אחד".

מפקדו של ע': "הוא מצטנע, הוא קפץ על הגדר, עולה על המזגן, עומד עליו ויורה בקושי".

סמ"ר ע': "זיהיתי שהוא נפל ובאתי להיכנס לתוך הבית. בשלב הזה אבא שלי הגיע, אמרתי לו שהמחבל נפל, נכנסנו לתוך הבית, עשינו סריקות ועלינו לקומה השנייה. ואז ראינו את טובה, שאמרה לנו שהיה מחבל אחד והתחלנו טיפול ראשוני באנשים".

מפקדו של ע': "יש פה שני דברים חשובים שהוא לא אומר כי הוא בחור צנוע. הוא יורה כדור אחד ולא ממשיך כדי לא לפגוע ביוסי, כי המחבל שכב ליד יוסי, ואחר כך הוא לא מוודא עליו נטרול כי אבא שלו הולך, שם עליו אקדח ומעיף לו את הסכין מהיד. הוא נטרל אותו לגמרי ולכן הוא ממשיך לעלות ולסרוק. עשו פעולה נכונה, כשהוא מגיע אבא שלו עם נשק, מעיף לו את הסכין מהיד והוא עולה למעלה לראות אם יש עוד מחבלים".

צפו בפגישה בין ליברמן לסמ"ר ע' | דנה שרגא, משרד הביטחון:

צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
צילום: אריאל חרמוני, משרד הביטחון
Back to top button