מבזקיםצבא וביטחון

אלוף-משנה שרון אלטיט מונה למפקד החטיבה המרחבית "מנשה"

בטקס החלפת מפקד החטיבה המרחבית "מנשה" שנערך היום (רביעי) מונה אלוף-משנה שרון אלטיט למפקד החטיבה המרחבית "מנשה".

טקס החילופים נערך בסמוך לישוב שקד, במעמד מפקד פיקוד המרכז, אלוף רוני נומה, מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ליאור כרמלי, מפקדים, לוחמים, בני משפחה ומוזמנים נוספים.

אלוף-משנה שרון אלטיט מחליף בתפקידו את אלוף-משנה חזי נחמה אשר כיהן בתפקיד זה במהלך השנתיים האחרונות וייכנס לתפקידו החדש כמפקד חטיבת המילואים "אלכסנדרוני".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
אלוף-משנה שרון אלטיט | צילום: דובר צה"ל

מפקד אוגדת יהודה ושומרון, תת-אלוף ליאור כרמלי אמר בטקס כי "אתגר היציבות המלווה אותנו בשנתיים האחרונות הביא להתפרצות טרור נוספת בשבוע האחרון. גם בהתפרצות זו שילמנו מחיר יקר בפיגוע הקשה בישוב חלמיש בו נרצחו באכזריות שלושה מבני משפחת סלומון בערב שבת בעת שהתכוננו לחגוג עם חברים מהישוב את הולדת נכדם. אנחנו מחויבים לתהליכי למידה מהירים וחתירה מתמדת למצוינות על מנת שמקרים קשים אלו לא יקרו.
בהזדמנות זו אני רוצה להביע את הערכתי העמוקה לכלל מפקדי וחיילי החטיבה המרחבית "מנשה" שפועלים לילות כימים על מנת לעמוד במשימה.
חזי, בשנתיים האחרונות הובלת את החטיבה, תוך שמירה על פיקוד בגובה העיניים, ערכים, דאגה וליווי מתמיד של אנשייך. תודה על כל העשייה ובהצלחה בהמשך הדרך. שרון, אתה מצטרף אלינו בתקופה מלאת אתגרים ומצופה ממך לא רק לשמר את הקיים אלא להמשיך לחשוב, ליזום ולחדש ביתר שאת".

מפקד החטיבה המרחבית "מנשה" היוצא, אלוף-משנה חזי נחמה אמר: "בהתייחס לתפקיד מפקד החטיבה באזור יהודה ושומרון ציטט אחד מחברי מפקדי החטיבות כי 'זר לא יבין זאת'. בראש ובראשונה, הוא לא יוכל להבין מהו משקלה של אחריות בלתי פוסקת לחייהם ולשלומם של עשרות אלפי תושבים בגזרה. הוא לא יוכל להבין את תחושת הסיפוק לאחר מבצע מוצלח או פיגוע שנמנע. הוא לא יוכל להבין מה זה להיות אבא של שמונה ילדים בבית ועוד כמה מאות בצבא. שרון, שמחתי להכיר במהלך החפיפה קצין מקצועי וראוי, אני מוסר אליך כעת את מה שהיה ביתי ומשפחתי השנייה בשנתיים האחרונות. אני סמוך ובטוח שתהיה האדם הנכון בזמן הנכון".

צילום: דובר צה"ל

"את רוב שירותי הצבאי ביצעתי בחטיבת 'כפיר'" אמר מפקד החטיבה המרחבית "מנשה" הנכנס, אלוף-משנה שרון אלטיט והוסיף "החטיבה שייעודה העיקרי הינו לחימה בטרור בזירה הפלסטינית. 20 שנים שאני, כלוחם וכמפקד, מתאמן ופועל לאור האיומים הקיימים במרחב זה במגוון תפקידים, ביניהם כסגן מפקד חטיבת 'מנשה' לפני כארבע שנים. היום, אני שב לחטיבת 'מנשה' בתחושת אחריות והתרגשות גדולה. משימת ההגנה על האזרחים במרחב החטיבה בפרט ועל עורפה של מדינת ישראל ככלל, מהווה זכות גדולה ואחריות כבדה. חטיבת 'מנשה' ואני בראשותה, נעשה הכל על מנת להבטיח ביטחון ואורח חיים תקין לתושבים הגרים במרחב ולאלה העוברים בגזרה. בפעולתנו, נדאג לדרישות ולנורמות מבצעיות קפדניות- נחתור למגע מול כל אויב, נשאף לתוצאות מבצעיות ראויות, תוך הקפדה על ערכים, נלמד ונשתפר מפעם לפעם".

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח