מבזקיםמשפטי/פלילי

הרב עזרא שיינברג הורשע בביצוע עבירות מין ב-8 נשים

בית המשפט המחוזי בנצרת הרשיע היום (רביעי) את הרב עזרא שיינברג, על פי הודאתו, בביצוע עבירות מין ב-8 נשים, תוך שרימה אותן. שיינברג הודה והורשע במסגרת הסדר טיעון, שאינו כולל הסכמה לעניין העונש, כאשר בהסדר צוין כי התביעה תבקש לגזור על שיינברג כ-9 שנות מאסר (8 שנים ו-9 חודשים) בפועל.

מדובר בתיק מורכב, המתנהל למעלה משנתיים כאשר הנאשם נתון במעצר. במהלך ניהול המשפט הציגה ההגנה ראיות חדשות ומשמעותיות, שיש להן השפעה ממשית על האפשרות להוכיח את העבירות, בחלק מהאישומים. בעקבות זאת, החליט הרכב השופטים להפנות את הצדדים להליך גישור פלילי בפני שופטת מגשרת. לאחר שמיעת עמדות הצדדים ובחינת עיקר הראיות, המליצה לצדדים השופטת המגשרת, יפעת שטרית-חדד, לסיים את התיק בהסדר טיעון, על פי מתווה שהציעה.

במסגרת הליך הגישור, נפגשו המתלוננות בתיק הן עם השופטת המגשרת והן עם פרקליטת מחוז צפון, שהסבירה להן, בין היתר, את זכויותיהן וכן באופן כללי, את מהות הראיות החדשות ואת השלכותיהן האפשריות בפן המשפטי והאישי. עמדתן של כלל המתלוננות, הן אלו המסכימות להסדר והן אלו שהסתייגו ממנו, נשמעה ונבחנה ע"י הפרקליטות בלב פתוח, וניתן לה משקל בין יתר השיקולים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בסופו של יום החליטה התביעה לקבל את המלצתה של השופטת המגשרת ואת המתווה שהציעה, ולסיים את התיק בהסדר טיעון כאמור, וזאת נוכח ראייה כוללת של האינטרס הציבורי. בהחלטה זו נלקחו בחשבון כלל נסיבות המקרה, ובכלל זה השלכתן של הראיות החדשות על האפשרות להמשיך לנהל את התיק במתכונת המקורית של כתב האישום, עמדתן של כלל המתלוננות בתיק, המלצתה של השופטת המגשרת ועוד. ההחלטה על הסדר הטיעון התקבלה על דעתו של פרקליט המדינה.

Back to top button