חדשות הארץמבזקים

רשות המסים פשטה על נהגי המוניות בנתב"ג

יחידת ניהול ספרים ברשות המסים ערכה אתמול (שלישי) בשעות הבוקר המוקדמות פעילות ביקורת ראשונית, כהכנה לפעילות רחבת היקף בקרב נהגי מוניות הנותנים שירותי הסעה לנתב"ג וממנו. לאור השינויים בתנאי הפעלת שירותי המוניות בנתב"ג בדקו מבקרי היחידה את ספרי העסק של 8 נהגי מוניות. התוצאה העגומה הצביעה על ליקויים אצל כל הנבדקים.

אחד מנהגי המוניות שנבדק ונתפס כשלא רשם 120 ש"ח טען כי הנוסעים לא שילמו לו עדיין והוא צריך להחזיר אותם, אולם כשהמבקרים ביקשו ממנו את הטלפון של אחד הנוסעים, הוא הודה שלא רשם. נהג אחר שנצפה שאינו רושם 200 ש"ח ששולמו לו טען כי הוא עובד רק יומיים. שלושה נהגים אחרים שלא רשמו את נסיעת הביקורת טענו: "שכחתי", "אני שכיר ויצא לי מראש" ו"אני מודה, כמה זה יעלה לי".

מתצפית עלה כי נהג מונית נוסף לא רשם 200 ש"ח ולא רשם את נסיעת הביקורת, הוא טען שלא שילמו לו כלל, "אני מקבל פתק מהתחנה לפני שאני יוצא ואח"כ מתקזז בחשבוניות", וכשהתבקש להציג את הפתק טען שהפתק בתחנה. הגדיל לעשות נהג מונית שהפעיל את המונה בעת נסיעת הביקורת, אולם במהלכה עצר את המונה והדפיס 20 ש"ח בגין נסיעה קודמת, אף על פי שעלותה היתה גבוהה יותר, לדבריו הוא דיבר דברי תורה עם הנוסעים הקודמים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פעילות זו נערכה במסגרת הנחיית מנהל הרשות, משה אשר, להגביר את פעילות האכיפה ולשפר את כושר ההרתעה, בין היתר על ידי עריכת מבצעי שטח שמטרתם להביא לדיווחי וגביית מס אמת ולהגביר את השוויון בנטל בקרב האזרחים.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח