חדשות חוץמבזקים

ארה"ב: אושר "חוק הסנקציות" על רוסיה, איראן וצפון קוריאה

הקונגרס האמריקני העביר את הצעת החוק שמטילה סנקציות נוספות ומקשיחה את הענישה על רוסיה, איראן וצפון קוריאה. החוק אושר על אף התנגדותו של הנשיא דונלד טראפ למהלך.

הצעת החוק מענישה את רוסיה על התערבותה בבחירות לנשיאות ארה"ב ב-2016 ועל תוקפנותה הצבאית באוקראינה ובסוריה. רוסיה לא עושה מספיק כדי ליישם את הפסקת האש במזרח אוקראינה, שם הבדלנים בגיבוי רוסיה נלחמים בכוחות הממשלה. הצעת החוק כוללת גם את איראן ואת צפון קוריאה להטלת סנקציות נוספות בגין תוכניות הטילים הבליסטיים שלהם ותמיכתם בטרור.

הנשיא טראפ התנגד למהלך וגורמים פוליטיים רוסים ואירופיים הזהירו כי אם טראמפ יתמוך בחוק זה, יהיה זה צעד שעלול להחריף את היחסים בין ארצות הברית, בנות בריתה ורוסיה. הסנקציות המוצעות זוכות לגינוי מצד בעלות בריתה של ארצות הברית כולל התנגדות של הקנצלרית הגרמנית, אנגלה מרקל ונשיא רוסיה בעצמו ולדימיר פוטין שאמר כי הסנקציות "מזיקות" לקשרי ארצות הברית ורוסיה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

סגן נשיא רוסיה, אלכסיי פושקוב, אמר אתמול כי הסנקציות יגרמו לארצות הברית לבעיות עם אירופה ורוסיה. "אם טראמפ יחתום על "חוק הסנקציות", הוא יביא לנזק כפול, גם ליחסים עם רוסיה וגם עם האיחוד האירופי בו זמנית".

Back to top button