חדשות הארץמבזקים

סייבר, כיפת ברזל, מציאות מדומה ומערכות טילים מתקדמות

כ – 70 תלמידים מצטיינים הלומדים בתכניות העתודה המדעית – טכנולוגית של עיריית חיפה השתתפו בפרויקט "סמסטר קיץ" המתקיים במסגרת שתוף פעולה בין החברה לפיתוח מערכות לחימה מתקדמות "רפאל" לבין עיריית חיפה. ההחלטה לקיים את התוכנית בחופשת הקיץ נבעה מתוך הרצון לקבל את מלוא תשומת ליבם של התלמידים, כאשר הם פנויים מכל מטלות הלימודים. אל כל קבוצת תלמידים התלווה מורה מקצועי למדעים, אשר תמך פדגוגית ועשה את הקישור הנדרש מעולם ההנדסה אל עולם בית הספר. הלימודים, אשר הונחו על ידי מיטב מהנדסי "רפאל", כללו הרצאות אינטר- דיסציפלינריות בתחומי המכאניקה, האלקטרוניקה, הנדסת חומרים ומדעי המחשב. בנוסף, הצטרפו התלמידים לצפייה בהדגמות וניסויים של מיטב הפרויקטים החדשניים שמפתחת "רפאל" בתחומים בהם המנגנונים מורכבים, הכוללים הדפסות 3D, סייבר, רחפנים ומציאות רבודה. בנוסף, התנסו התלמידים בתהליך פיתוח מוצר על כל שלביו: החל מהקמת צוות פרויקט, ניתוח והבנת הדרישות, תכנון המוצר, פיתוחו, בדיקת איכותו ועד שלב הניסוי.

אילנה טרוק, ראש מנהל חת"ר: "תכנית המצוינות שאותה מובילה עיריית חיפה שמה לה למטרה לחזק את התלמידים בתחומי המדעים והטכנולוגיה, באמצעות ביצוע מחקר יישומי והתנסות פעילה. שיתוף הפעולה עם "רפאל" איפשר לתלמידים חשיפה ייחודית ומאתגרת ואין לי ספק כי יתרום ללימודיהם האקדמיים בעתיד".

ד"ר צחי גליקמן, סמנכ"ל בכיר וראש חטיבת מערכות החימוש וההגנה ב"רפאל" ציין כי "רפאל" שמחה וגאה לפתוח את שעריה בפני תלמידים ולחשוף בפניהם את הטכנולוגיות המתקדמות ביותר כיום בתעשייה הביטחונית. "חשוב להמשיך להשקיע מאמץ ולטפח את הדור הצעיר כדי שיהיה מי שימציא את כיפת הברזל של המחר" הוסיף גליקמן

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: רפאל
צילום: רפאל
Back to top button