אינטרנטמבזקים

מטוקבקים מרגיזים ופרובוקטיבים למקדמי אתרי חדשות

ה"טרולים" שמגיבים לכתבות בצורה מרגיזה נחשבים למטרד באתרי החדשות. אלגוריתם חדש יודע לקדם בצורה אוטומטית טוקבקים מרגיזים ופרובוקטיבים, להשתמש בהם לעודד תגובות גולשים ולהאריך את השהות באתר.

לדברי נדב שובל, מנכ"ל Spot.IM שפיתחה את האלגוריתם, הדרך המיושנת של אתרי חדשות לטיפול בטרולים הייתה לחסום חלק מהגולשים כדי לשמור על דיון נקי ומכובד ככל שניתן. זו טקטיקה ישנה עוד מלפני עידן הרשתות החברתיות שבלעו את תנועת הגולשים ברשת. כיום אתרים נלחמים חזק יותר על שימור גולשים ובעזרת כלים הלומדים על התנהגות אנושית ברשת אפשר להפריד בין הטרלות התורמות ליצירת דיונים, לשלב ההגזמה שכבר מבריח גולשים ויש להימנע ממנו.

בין הכלים המעודדים הטרלה חיובית משולבת תיבת ההפניה לכתבות נוספות שעשויות לעניין את הגולש. אם האלגוריתם מסמן גולש כטרול פוליטי מעולה אז בשטחי הכתבות שעשויות לענין יופיעו הפניות לכתבות פוליטיות בתקווה שהוא יתסיס בהן את הדיון. ולהיפך, הצעות התוכן גם ירחיקו את הטרול מנושאים הגורמים לו להעיק על הגולשים עד לנטישה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

האלגוריתם שמבוסס על טכנולוגיות מתחום הבינה מלאכותית כמו חיזוי התנהגות ולמידה חישובית, מתמודד עם אתגרים של זיהוי גולשים הנופלים להטרלה במקרים לא צפויים. ישנם תרחישים בהם מצב רוח רגשי של הגולש מוציא ממנו תגובות קיצוניות וקיים אתגר לפענח את רגשות הגולש עוד לפני שהוא מגיב בצורה שאינה מקובלת. הטיפול במעידה להטרלה אינו ממהר לצנזר את הגולש מאחר וחוויה של סתימת פיות עלולה לטרפד את רצונו להגיב גם למשך תקופה ארוכה.

Spot.IM עוסקת בפיתוח כלים המסייעים להגדלת תנועת גולשים באתרי תוכן המותקנים ב- 5,400 אתרים פעילים, בניהם אתרי חדשות מהגדולים בעולם כ- Forbes, Time, AOL, HuffingtonPost ועוד. מאחר והפיתוחים מותקנים באתרים גדולים במקביל ניתן לאסוף מידע ולעקוב אחר טרולים המטיילים ברשת וקל יותר לחזות את התנהגותם כדי לדעת מתי יש להפעיל את מנגנון הצנזור. מידע נוסף המסייע לאפיין את הטרול הוא האזור הגיאוגרפי שהטוקבקיסט פועל ממנו, אינטראקציות הנוצרות עם התכנים שהוא מפרסם, קוקיז ו- IP, מהירות ההקלדה ועוד.

נדב שובל מנכ"ל Spot.IM
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח