חדשות הארץמבזקים

המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש יקבל מהרשות הפלסטינית 4.3 מיליון שקלים

באתר של מכון המחקר 'מבט לתקשורת פלסטינית' פורסמו נתונים מתוך ספר התקציב של הרשות הפלסטינית ולפיהם ישנה עלייה בסכום הקצבאות שמשלמת הרשות למחבלים המבצעים פעולות טרור כנגד ישראל. על פי הנתונים המחבל עומר אל-עבד בן 19 מהכפר כובר, שביצע את הפיגוע המזעזע שאירע בליל שישי האחרון צפוי לקבל שכר מהרשות הפלסטינית בגובה של 12 אלף שקלים בחודש במידה וייגזרו עליו 30 שנות מאסר, סכום כולל המסתכם ב- 4.3 מיליון שקלים.

הרשות מעודדת פיגועים ופעילות טרור

עוד עולה מהנתונים כי סכום הקצבאות הכולל עומד היום על 1.2 מיליארד שקלים המשולמים במהלך השנה למחבלים ובני משפחותיהם. מדובר על גידול משנת 2016 של 13% בקצבה המשולמת למחבלים עצמם הכלואים בבתי הכלא בישראל ו-4% למשפחות מחבלים שנהרגו במהלך ביצוע פיגוע. בישראל כלואים בבתי הכלא 6,300 מחבלים ערבים שבסכום כולל מקבלים 550 מיליון שקלים. בנוסף, ישנם קרוב ל-27 אלף משפחות של מחבלים שנהרגו במהלך ביצוע פיגועים שמקבלות קצבאות בסכום כולל של 687 מיליון שקלים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

על פי אתר "מידה" שניתח את הנתונים המשכורות המשולמות על ידי הרשות הפלסטינית נקבעות על פי "סולם דם" כלומר על פי חומרת הפיגוע ותוצאותיו. לעונש המאסר ישנה משמעות ישירה בנוגע לגובה המשכורת, ככל שהמאסר ממושך יותר כך השכר החודשי גבוהה יותר. למעשה באמצעות "נוסחה זו" הרשות הפלסטינית מייצרת תמריצים ומעודדת את תושבי הרשות לבצע פיגועים ולרצוח כמה שיותר יהודים.

אבו מאזן מודיע שהוא מקפיא את המגעים עם ישראל לאחר הצבת המגנומטרים בהר הבית

לדוגמה, ערבי שמבצע עבירות "קלות" כמו זריקות אבנים ללא נפגעים ומרצה מאסר בכלא הישראלי 0-4 שנים יקבל שכר חודשי מהרשות הפלסטינית בסכום של 1,400 שקלים בלבד על כל חודש שהוא מרצה בבית הסוהר. על עונש גבוהה יותר, מאסר של 15-20 שנים המחבל יקבל שכר חודשי על כל חודש בכלא של כ- 7,000 שקלים ומחבלים שנגזרו עליהם 20-30 שנות מאסר יקבלו משכורת חודשית של עשרת אלפים שקלים מהרשות הפלסטינית. מחבלים המרצים מאסר של 30 שנה ומעלה נחשבים לכאלה המדורגים ברף העליון של "סולם הדם" ויקבלו קצבה הגבוהה מ-10,000 שקלים בכל חודש. זה הסכום שצפוי לקבל המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש. ברשימה של "שיאני השכר" ניתן למצוא את המחבלים שביצעו את הפיגועים המזעזעים ביותר שאירעו בשנים האחרונות בישראל כמו: טבח חמשת בני משפחת פוגל באיתמר, רצח שישה מתפללים בבית כנסת בהר נוף, דקירתה למוות של הילדה הלל אריאלי יפה ז"ל מקרית ארבע, רציחתה של דפנה מאיר ז"ל מעתניאל וכעת כאמור גם הפיגוע בחלמיש.

הנתונים שהובאו לעיל מקבלים חיזוק ואסמכתא כפי העולה מחקירתו של המחבל ח'אלד רג'וב שנעצר לאחר שניסה לבצע פיגוע דריסה בבית חגי בשנת 2014. מחקירתו שאת תמלולה פרסם לאחרונה 'מבט לתקשורת פלסטינית' עולה כי המניע של המחבל לבצע את הפיגוע היה התשלום אותו תקבל משפחתו בגין המעשה שיבצע. בתשובתו לשאלה של חוקר המשטרה מדוע החליט דווקא לרצוח חיילים? ענה "הכי טוב להרוג חיילים; כך גם יש להם נשק, והם יירו בי ויהרגו אותי. אבל אם לא יתאפשר לי להרוג חיילים, אני אנסה מתנחלים, שומרים, כלומר כל מטרה ישראלית – העיקר שאמות ושיהרגו אותי, כדי שילדיי יקבלו קצבה (מהרשות הפלסטינית) ויחיו מרוצים." בהמשך החקירה כשנשאל מדוע עשה זאת ומה רק להשיג בכך שירצח חיילים, מתנחלים או כל מטרה ישראלית אחרת? ענה המחבל " כדי שיירו בי ואמות, וילדיי יקבלו קצבה."

הרשות הפלסטינית מבדילה גם בין ערבים תושבי יהודה ושומרון לערבים ממזרח ירושלים ובמיוחד לערביי ישראל. על פי נתוני התקציב של הרשות הפלסטינית, משפחות מחבלים תושבי ירושלים או אזרחי מדינת ישראל ייקבלו תוספת של 300 שקלים לחודש לעומת משפחת מחבל הרוג מיהודה ושומרון. כך בעצם מעודדת הרשות הפלסטינית גם את ערביי ישראל לצאת לפיגועים ולרצוח ישראלים.

הנתונים לכתבה הובאו מאתר "מידה" ומאתר "מבט לתקשורת הפלסטינית"

תמונתו של המחבל שביצע את הפיגוע בחלמיש
Back to top button