מבזקיםצרכנות

תביעה נגד משרד הביטחון – דע את זכויותייך

משרד הביטחון נחשב לאחד מהגופים הגדולים והחזקים בישראל. מכורח פעילותו הרגישה והמסוכנת מוצאים עצמם לא פעם אנשים רבים אשר נפגעו במסגרתו הן מבחינה פיזית והן מבחינה נפשית. על אף הטיפול והאחריות שלוקח על עצמו משרד הביטחון בנוגע למקרים אלו יש ונאלצים עובדיו ומשרתיו לתבוע את המגיע להם.

אלו ששירתו במשרד הביטחון ונמצאו זכאים לתגמולים זאת לאחר שנמצא קשר סיבתי מובהק בין פגיעתם והחמרתה למול אופי שירותם באותה עת. התגמולים והפיצויים ניתנים במסגרת חוק הנכים ובקשתם נעשית דרך הגשת בקשה לקצין התגמולים.

ההכרה לאותו קשר סיבתי נעשית באמצעות ועדה רפואית הקובעת, בין היתר, את דרגת הנכות שלה משמעות לגובה התגמולים והטיפולים להם יזכה התובע. לו כמובן הזכות לערער על ההחלטה לוועדת ערר בתוך שלושים ימים ובהמשך לערער על החלטת ועדת הערר במסגרת בית המשפט המחוזי ובהמשך לבית המשפט העליון.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

את תביעות משרד הביטחון בוחרים נפגעים רבים לעשות בליווי וטיפול של עורכי הדין להם ניסיון בתביעות מול משרד הביטחון וגופים גדולים אחרים, זאת על מנת למצות את מכלול האפשרויות בצורה טובה ויעילה ואף בכדי להפגין כלפי משרד הביטחון מלוא כוונתם במילוי זכויותיהם באופן ראוי ומקצועי.

התייחסות להתיישנות

האפשרות בהגשת תביעה למשרד הביטחון יש וחשוב שתעשה בתוך שלוש שנים ממועד שחרורכם מהארגון. בחלק מן המקרים, איחור בהגשת התביעה לאחר שלוש שנים ממועד השחרור תחול התיישנות שתביא לדחייתה.

על אף קביעת ההתיישנות במקרים אלו, מגדיר החוק את הנסיבות שבעטיין תקופת ההתיישנות מוארכת ליותר משלוש שנים. אחד המקרים המאפשרים התארכות של תקופת ההתיישנות הוא מקרה של "חבלה רשומה" ובו מגובה תיעוד בסמוך לפגיעה אודות הזדקקותו של הנפגע באותו עת לטיפול רפואי כמו גם האירוע שהביא לפגיעה.

מעקב על מצבנו הרפואי והקפדה על הגשה בקשה להחמרת מצב בעת הצורך

למי שהוכר על ידי משרד ביטחון כנפגע ומקבל תגמולים לאורך זמן רשאי לפנות בכל עת בבקשה לפתיחת דיון בעניינו הנוגע להחמרה שחלה במצבו הרפואי, הנוגעת כמובן לנכות אודותיה הוכר קודם. פתיחת הדיון מביאה את הועדה הרפואית לבחון את מצבו הרפואי של התובע על מנת שתוכל לקבוע האם אכן חלה החמרה במצבו הרפואי ובכך לקבוע מחדש את רמת הנכות ובהתאם את גובה התגמולים והטיפולים להם הוא זכאי.

לתביעה אודות החמרה במצב יש לגבות בכל המסמכים הרפואיים הרלוונטיים זאת על מנת להעניק לוועדה הרפואית תמונה ברורה ומעודכנת ממנה משתקפת אותה החמרה. מעבר ליכולת לספק מסמכים רפואיים עדכניים ורלוונטיים, מומלץ אף להמציא חוות דעת של רופאים מומחים אשר יעידו על החמרה במצב הרפואי לאור בדיקתם ומעקבם הצמוד למול התובע. גם כאן, שמורה זכות ערעורו של התובע הן בפני ועדת ערר ובהמשך במסגרת בית המשפט.

קרדיט: pixabay.com
Back to top button