מבזקיםצרכנות

איך למנוע ונדליזם ? השחתת רכוש פרטי וציבורי הפכה לנושא מטריד

יש ובכל מרחב שנגיע אליו נוכל להיחשף למראות של ונדליזם. אקט של השחתת רכוש פרטי וציבורי הפכה בחברות וקהילות רבות לנושא מטריד, אשר לא רק מכער את המרחבים הציבוריים אלא יוצר אף בסיס וקרקע פורייה למעשים פליליים ואלימים אף יותר מהם נרצה כמובן להימנע.

מסגרות רבות מפנות לסוגיה משאבים על מנת למנוע ולצמצמה. דרך הפעילות היא ביכולת למנוע מראש את רוב מעשי הוונדליזם וכמובן לפעול באופן מעשי בתפיסה של גורמים עברייניים והענשתם. פעמים רבות הדבר נעשה באמצעות גורמי אכיפה מוסדיים – משטרה, וכן גורמים פרטיים – חברת שמירה וכדומה.

הסברה

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אקט של מניעה מראש נוגע באפשרות של הסברה וזאת בכדי למנוע ולצמצם למינימום את מעשי הוונדליזם בטרם קרו. בקהילות ומסגרות רבות יודעים להצביע על אוכלוסיות ומקומות בהם מתקיימים מעשי ונדזליזם לעיתים קרובות יותר. חלק ניכר מהסיבה קשור לא פעם לאוכלוסייה במקום. שימוש בהסברה כלפי אותה אוכלוסיה יש ויכול להביא לצמצום הנזק ולמודעות גבוהה יותר של דמויות אחראיות בקהילה אשר יש וחשוב שייקחו חלק פעיל בהסברה ובנזק הסביבתי והכלכלי הרב שיש בתופעת הוונדליזם.

עידון מעשה הוונדליזם

מנגנון ההגנה של פרויד אודות יכולתו של אדם להשתמש ביצריו האפלים באופן תועלתני מקבל כאן ביטוי נהדר. בקהילות רבות הפכו קבוצות של ונדליזם את פעילותם למען הקהילה. במקומות בהם השחתת רכוש ציבורי כללה גרפיטי על מבנים ושלטים, פירוק מתכות וחוטי חשמל ועוד פעלו ברשויות המקומיות יחד עם משחיטי הרכוש הציבורי על מנת לתעל פעילותם, כשבהרבה קהילות קיבלו אותם האנשים אישורים לציורי קיר במקומות שהוגדרו להם מראש, גישה למקומות בהם רוכזו חלקי מתכת שונים לשימוש חוזר ועוד.

היכולת להפוך חלק פעילות הוונדליזם מאקט שלילי לחיובי מאפשרת לאותם העוברים על החוק להפוך לאזרחים שומרי חוק אשר מגלים בפעם הראשונה שביכולתם להעניק לקהילה בה הם חיים ומבלי שנלקחה מהם האפשרות להמשיך בעשייתם כשהפעם הדבר נעשה באופן מעודן, יעיל וכמובן חוקי.

שימוש במצלמות אבטחה וסיורים רגליים ורכובים

חלק מההתמודדות עם תופעות הוונדליזם היא ביכולת למנוע אותה בזמן מעשה וזאת בכדי שנוכל לשים ידנו על אותם משחיתי הרכוש הציבורי. הקושי להציב שוטרים ומאבטחים בכל קרן רחוב מאפשרת את תופעת הוונדליזם. במקומות רבים בחרו לא פעם בהצבת רשת מצלמות אשר ימוקמו במקומות המועדים לפעילות של השחתת רכוש ציבורי. אקט שימת המצלמות ביכולתו הן להתריע ולמנוע מראש אקט שכזה והן לאפשר לרשויות החוק לזהות את העוברים על החוק, להביאם למעצר ולהענישם אף בקנסות כספיים אשר יכסו את עלויות התיקון.

שילוב נכון ויעיל של מצלמות אבטחה הוא בנוכחות תמידית של שוטרים ומאבטחים בשטח ובמיוחד בשעות הליל. צוותים רגליים ורכובים יוצרים נוכחות שביכולתה לצמצם את תופעת הוונדליזם כמו גם לתת מענה מידי לפעילות שכזו בו בעת כשהיא קורה.

Back to top button