חדשות הארץמבזקים

הדפיברילטור הציל את חייו של גבר שהתמוטט במלתחות בחדר כושר

ביום שלישי בשבוע שעבר בשעות הערב התקבל דיווח במוקד 101 של מד"א על גבר בשנות ה-60 לחייו שהתמוטט במלתחות בחדר כושר בפארק המים רעות, לאחר שעסק בפעילות גופנית. אזרחים שהיו במקום קראו לעומר הס, החובש שעובד בפארק ובמקביל הזעיקו את מד"א בקו חירום 101. "הייתי במרפאה, ממש בסמוך למלתחות כאשר הגיעו אלי אנשים וקראו לי לטפל בגבר שהתמוטט" מספר החובש עומר הס, "מיד לקחתי את תיק ההחייאה ואת מכשיר הדפיברילטור שנמצא בפארק המים ורצתי למקום. יחד עם פאראמדיק מד"א שהתאמן במקום והגיע בעקבות הודעה שקיבל באפליקציית מד"א, ביצענו פעולות החייאה שכללו מתן שוקים חשמליים ועיסויים עד אשר הדופק חזר והמטופל שב להכרה. הדפיברילטור הזה מציל חיים" מספר בהתרגשות עומר "בלעדיו הוא היה מת לי בידיים. כשהוא התעורר והתחיל לדבר איתי זה היה הרגע הכי מאושר בחיי".

צילום: דוברות מד"א

סמנכ"ל קהילה במד"א ד"ר אלי יפה, פאראמדיק בהכשרתו, התאמן באותו הזמן בחדר הכושר של פארק המים: "כשהייתי על ההליכון, קיבלתי באפליקציית מד"א התראה על מקרה של דם לב במתחם שבו אני נמצא, האפליקציה מאתרת את כונני התגובה המיידית ונאמני החיים הנמצאים קרוב ביותר לאירוע. רצתי למקום וראיתי את עומר החובש מתחיל בפעולות החייאה. הענקנו לו טיפול מציל חיים שכלל עיסויים, מכות חשמל וטיפול תרופתי, לשמחתנו התגובה הייתה מהירה והגבר שהתמוטט שב להכרה. שוב ושוב מוכח שהמצאות מכשיר החייאה (דפיברילטור) מגבירה את הסיכוי של אדם שמקבל דום לב לשרוד את האירוע ללא נזק מוחי."

צוות הניידת טיפול נמרץ של מד"א שהגיע למקום, המשיך בטיפול הרפואי, יצר קשר עם הרופא הקרדיולוג, העביר תרשים אק"ג ולאחר תיאום פינה את המטופל ישירות לחדר הצנתורים כשהוא בהכרה מלאה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
צילום: דוברות מד"א

אריק מורה, מנכ"ל פארק המים רעות: "כחלק מהמוכנות לחירום ועל מנת להעניק טיפול רפואי מציל חיים במידת הצורך, ביצענו מיפוי של פארק המים והצבנו באופן קבע 2 מכשירי החייאה (דפיברילטור). לפני כחודשיים, כחלק מההכנות לעונת הרחצה קיימנו השתלמות מקצועית לכלל בעלי התפקידים בפארק אשר כללה ריענון בנושא הצלה ועזרה ראשונה כולל החייאה, לרבות שימוש בדפיברילטור. רמת המוכנות הגבוהה בפארק יחד עם הכוננות והתגובה המהירה של מד"א הוכיחה את עצמה וסיימה את האירוע שיכל להסתיים כטרגדיה, במהירות ובהצלחה".

אלי בין, מנכ"ל מד"א: "שרשרת ההישרדות של אדם שלוקה בדום לב מחוץ לכותלי בית החולים מצריכה שיתוף פעולה ותיאום בין גורמים רבים, החל משימוש בדפיברילטור, הזנקת צוותי מד"א בקו חירום 101, מתן תרופות החייאה ותיאום עם בית החולים לקבלת החולה ישירות לחדר הצנתורים היא המפתח להצלת חיים. ההערכות של פארק המים מראש, הצבת מכשירי ההחייאה במקום כמתחייב והמענה הרפואי הראשוני של חובש הפארק ופאראמדיק מד"א שהוזנק למקום באמצעות אפליקציית מד"א הם אלו שללא ספק הצילו את חייו של הגבר שהתמוטט."

צילום: דוברות מד"א
Back to top button