מבזקיםצבא וביטחון

מסתמן: המגנומטרים יוחלפו במצלמות אבטחה ממוקדות

בימים האחרונים מתחבטים שירותי הביטחון בשאלה איך נכון לפעול על מנת להשיג ביטחון באזור הר הבית, וכיצד למנוע אפשרות של חדירת גורמים עוינים ואמצעי חבלה לשטח ההר.

בליל חמישי התכנס הקבינט הביטחוני לדון בשאלת האבטחה, כשמשטרת ישראל ובראשה השר לביטחון הפנים גלעד ארדן המליצו לראש הממשלה להשאיר את המגנומטרים שהוצבו במקום על אף הלחץ והאיומים להפגנות ענק והפרות סדר של המתפללים הערבים במקום.

צילום: דוברות המשטרה

מנגד, בשירות הביטחון הכללי ציינו כי השארת המגנומטרים לא רק שאינה מועילה אלא מייצרת מתח ותסיסה מיותרים שיגרמו למעמסה על כוחות הביטחון ולסיכון מיותר שאין בו צורך. לבסוף לאחר לילה ארוך של דיונים בנושא החליט ראש הממשלה בנימין נתניהו כי המשטרה היא שתקבע. לפני החלטתו של נתניהו בנושא נשאל מפכ"ל המשטרה רב ניצב רוני אלשייך האם המשטרה תהיה מסוגלת להכיל את אירועי הפרות הסדר המתוכננות בסוף השבוע והוא נענה בחיוב כי משטרת ישראל ערוכה ומוכנה להתמודד מול כל אתגר ביטחוני. כך גם נענה על ידי הרמטכ"ל רב אלוף גדי אייזנקוט בהקשר למוכנות הצבא להכלת האירועים בירושלים ובעוטף.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

במהלך סוף השבוע המגנומטרים נשארו על תילם והבאים בשערי הר הבית נאלצו לעבור דרכם ולהיבדק. גורם במשטרה מסר כי על אף האיומים שנשמעו מצד המתפללים הערבים, המשטרה הכילה את האירועים באופן מופתי וללא כל אירועים חריגים ובמינימום פגיעה בשגרת החיים בבירה.

צילום: דוברות המשטרה

בליל שישי אירע הפיגוע הרצחני בבית משפחת סלומון שבהתנחלות חלמיש (נווה צוף). האב יוסף סלומון בן ה-70 בתו חיה בת 46 ובנו אלעד בן ה-36 נרצחו בידי מחבל ערבי, עומראל-עבד בן 19, שחדר אל ביתם דרך החלון כשסכין בידו. המשפחה ישבה סביב שולחן השבת והמחבל החל לדקור את הסובבים. שכן של המשפחה, שהיה בחופשה מהצבא ומשרת ביחידת עוקץ, שמע את הזעקות ורץ לעבר הבית, כשהבין שמשהו קשה מתרחש חזר לקחת את נשקו , שב למקום וירה במחבל דרך החלון כדור אחד בבטנו. המחבל נפל ארצה ופונה לאחר מכן לבית החולים בילינסון כשמצבו בינוני.

זירת הפיגוע בבית משפחת סלומון | צילום: יחזקאל איטקין

סמ"ר ע', לוחם יחידת עוקץ שניטרל את המחבל, מספר על האירוע:

בשל האירועים בסוף השבוע כינס הלילה (ראשון) ראש הממשלה בנימין נתניהו להתייעצות את ראשי מערכת הביטחון, השר לביטחון הפנים גלעד ארדן, מפכ"ל המשטרה רוני אלשייך וגורמי ביטחון נוספים כדי לדון בהמשך הפעילות הביטחונית ולבדוק חלופות למגנומטרים שהוצבו בכניסה להר הבית. כעת מסתמן שראש הממשלה נתניהו יענה להסיר את המגנומטרים ובמקומם להציב מצלמות אבטחה ממוקדות שיתעדו את כל באי ההר ובמקרה של חשד יופנו הנבדקים אל מקום צדדי בכדי לעבור בדיקה בגלאי מתכות ידני. נתניהו טרם החליט סופית והנושא עדיין נמצא בבחינה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח