חדשות הארץמבזקים

מתחילת עונת הרחצה 12 בני אדם טבעו למוות – מד"א מפרסם מדריך

חוף השבוע האחרון היה קטלני במיוחד מאז החלה עונת הרחצה. במהלך 48 השעות האחרונות הוזעקו צוותי מד"א לטפל ב-16 בני אדם שנמשו מהמים, בהם גבר כבן 50 שטבע למוות בחוף הבונים, גבר כבן 40 שטבע בחוף נווה ים בעתלית ופונה לבית החולים רמב"ם במצב אנוש תוך כדי החייאה, אישה כבת 40 שפונתה במצב קשה מחוף מרדיאן בחיפה ו- 13 בני אדם שטופלו ומצבם קל.

מאז תחילת עונת הרחצה 105 בני אדם טבעו בחופי הרחצה, בבריכות ובמאגרי מים. מתוכם, 12 טבעו למוות, 3 פונו תוך פעולות החייאה שמצבם אנוש, 11 נוספים מצבם קשה, ו- 79 בני אדם שטופלו במצב בינוני וקל.

במד"א שבים ומזכירים לציבור:

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

• יש לרחוץ אך רק בחופים רחצה מוכרזים ובשעות בהם שירותי ההצלה פועלים בחוף.

• אין לאפשר לתינוקות וילדים להישאר אף לא לרגע ללא השגחת מבוגר אחראי סמוך למקורות מים! לעולם לא לנתק מגע או קשר עין!

• יש להישאר תמיד בטווח העין של המציל. שימו לב – אם אינכם רואים את המציל, גם הוא כנראה לא רואה אתכם ואתם עלולים להימצא בסכנה.

• במקרה שנקלעים למצב של אי נוחות במים ועלולים לטבוע חשוב לשמור על קור רוח, לא להשתולל על מנת לא לאבד כוחות וכן לאותת לעזרה.

• אין להיכנס למים תחת השפעת אלכוהול

מנכ"ל מד"א אלי בין אומר כי "כוחות מד"א נמצאים במהלך הקיץ בהיערכות מיוחדת לנוכח הסכנות הרבות בעונה זו, בהן גם סכנת הטביעה כשהמוני בית ישראל נופשים בים ובבריכות. אני קורא לציבור הרחב להישמע להוראות המצילים בחופים ובבריכות, להקפיד על כללי הזהירות בבריכות הפרטיות, להימנע מסיכונים מיותרים ולהקשיב להנחיות מד"א, כך שנעבור את הקיץ בשלום. בכל מקרה חירום בו יש צורך בסיוע רפואי יש להתקשר למוקד החירום הלאומי של מד"א בטלפון 101 או באמצעות אפליקציית 'מד"א שלי' המאפשרת את הזנקת צוותי מד"א בלחיצת כפתור והחובשים והפאראמדיקים של המוקד יוכלו לזהות את מיקומכם המדויק".

צפו במדריך וקבלו טיפים כיצד עליכם להתנהג באירוע טביעה :

Back to top button