חדשות הארץמבזקים

מצבו של אמיר פרישר גוטמן קשה מאוד, "יש לנו 48 שעות קשות"

הזמר אמיר פרישר גוטמן הובהל היום (שבת) לבית החולים רמב"ם בחיפה לאחר שטבע בחוף לא מוכרז בעתלית. הזמר נכנס למים ביחד עם אחייניתו בת ה-5 וחברת משפחה. גל שהגיע סחף אותם ואחייניתו של פרישר החלה לטבוע. הוא ניסה להציל אותה אך הגל המשיך לסחוף גם אותו ופרישר טבע אף הוא.

באזור שחו מספר גולשים שהבחינו במתרחש והצליחו להציל את אחייניתו של בת משפחתו של גוטמן ואת אחייניתו. גוטמן נותר במים ורק לאחר מכן אנשים שהיו על החוף משו אותו מהמים. צוות טיפול נמרץ של מד"א החל מיד בפעולות החייאה מתקדמות והוא פונה במצב קשה מאוד לבית החולים רמב"ם בחיפה, שם מאז הגיעו לבית החולים נלחמים הרופאים על מנת להצילו.

ידידתו של גוטמן, הזמרת מיכל אמדורסקי שנכחה אף היא בחוף והייתה עדה לאירוע, כתבה בדף הפייסבוק שלה את השתלשלות האירועים: "היום בחוף עתלית. הים אכזרי היום. גלים סוף ובורות. אמיר נכנס עם האחיינית שלו ש' בת ה-9 למים ועוד חברה יעל. תוך שנייה הם נסחפו. אמיר החזיק את שחר מעל המים, כדי שלא תטבע. הוא הגיע לאפיסת כוחות. ג'פרי, בעלי, ועוד שני בחורים עם גלשנים נכנסו למים להוציא אותם. היה קשה. ולא נתן להם לחזור לחוף במהירות…אמיר בלע הרבה מים. ש' גם. היא בסדר במיון. הוא מונשם".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הפאראמדיקים של מד"א אסף דיין ומרק קוזמנקוב סיפרו:" כשהגענו למקום, ראינו בחוף על קו המים גבר כבן 40 שוכב מחוסר הכרה, ללא דופק וללא נשימה. אנשים שהיו על החוף משו אותו מהמים והחלו לבצע פעולות החייאה בסיסיות, הענקנו לו טיפול רפואי מציל חיים וביצענו פעולות החייאה מתקדמות וממושכות שכללו עיסויים, הנשמה, מתן שוקים חשמליים וטיפול תרופתי, לאחר טיפול בשטח העלינו אותו לניידת טיפול נמרץ ופינינו תוך המשך פעולות החייאה לבית החולים שם הרופאים ממשיכים להיאבק על חייו ".

אמיר פרישר גוטמן

ד"ר ירון בר לביא, מנהל מחלקת טיפול נמרץ בבית החולים רמב"ם בחיפה אמר כי בשלב זה מוקדם לדעת אם גוטמן ייצא בשלום מהטביעה. "יש לנו 48 שעות קשות, ולאחר מכן נוכל לתת לכם מידע קצת יותר מדויק" אמר ד"ר לביא לכתבים. "גוטמן הגיע אלינו לאחר שעבר החייאה בשטח כשהוא ללא דופק, הצלחנו לאחר כ-10 דקות של פעולות החייאה להחזיק לו דופק. הוא מאושפז כעת במחלקה לטיפול נמרץ במצב קשה, מצבו אינו יציב והוא עדיין מקבל טיפול נמרץ על מנת לייצב את המערכות בגופו".

הזמר הגיע לחוף ביחד עם משפחתו על מנת לחגוג שנה מאז שקיבל את הבשורה כי אינו חולה בסרטן, כפי שאבחנו באופן שגוי בבית החולים איכילוב, ולאחר מכן התברר לבסוף כי מדובר במחלה יחסית נדירה בשם קיקוצ'י. בימים אלה תובע גוטמן את בית החולים איכילוב על התנהלותם באבחון המקרה שלו.

כוחות מד"א מבצעים בגוטמן החייאה בחוף | צילום: תיעוד מבצעי מד"א
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח