חדשות הארץמבזקים

רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה פינו גדר שהוקמה ע"י מסיג גבול

מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה פינו גדר שהוקמה ע"י מסיג גבול, שזהותו אינה ידועה, שניסה להשתלט על קרקע בבעלות המדינה על שטח של כחצי דונם, בשטחים החקלאיים של כפר ח'וואלד שבגליל התחתון.

במסגרת פעילות האכיפה של מפקחי החטיבה לשמירת הקרקע ברשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה בכפר ח'וואלד, איתרו המפקחים פלישה חדשה אל קרקע ציבורית, בשטח של כחצי דונם, בשטח החקלאי הסמוך לכפר אשר הרשות נוהגת להחכיר לחקלאים עבור גידול עיבודים עונתיים. הפולש גידר את השטח לשימושו, ככל הנראה למטרת אחסון ולשימוש חקלאי.

המפקחים תלו בשטח התראה המבהירה כי הפולשים לאדמות המדינה מבצעים בכך עבירה פלילית של הסגת גבול במקרקעי ציבור, שדינה עד שנתיים מאסר בפועל. בנוסף, במקרים בהם המדינה נדרשת לפעולה ולפינוי, מוגשת נגד הפולשים תביעה כספית, בה הם נדרשים להחזיר לקופת המדינה את עלות השימוש בקרקע וכן את העלויות שנגרמו למדינה בעקבות פלישתם, לרבות שכר המפקחים והשוטרים ועלויות הציוד ההנדסי שמשמש לפינוי הפלישה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

לאחר שהשטח לא פונה כפי שנדרש בהתראה, הגיעו מפקחי רשות מקרקעי ישראל והסיירת הירוקה למקום, הרסו את הגדר ופינו את הקרקע. המפקחים החזירו את הקרקע לקדמותה ולמאגר הקרקעות הציבורי ושילוט המתריע מפני פלישות הוצב במקום.

"פלישה זו, כמו כל הפלישות לאדמות המדינה, מהווה גזלת קרקעות ציבוריות, תופעה פלילית לכל דבר, שדינה עד שנתיים מאסר בפועל. באמצע שטח חקלאי אשר מיועד להחכרה לעיבוד גידולים עונתיים הפולש גידר חלק מהקרקע ולמעשה, מנע בכך, מחקלאים המעוניינים לעבד את השטח כחוק מלפעול במקום. לא נאפשר לפולשים לגזול את קרקעות הציבור, ונפעל בכל דרך ואמצעי שעומדים בפנינו כדי להחזיר את הקרקעות הציבוריות בחזרה אל הציבור", אומר ערן ליבנה, מנהל מרחב חיפה-צפון בחטיבה לשמירה על הקרקע ברשות מקרקעי ישראל.

אילוסטרציה | צילום: רשות מקרקעי ישראל
Back to top button