מבזקיםמשפטי/פלילי

חשד: עקצו 14 קשישים מכל רחבי הארץ

משטרת ישראל הצליחה לשים את ידה על 2 גברים בני 29 ממרכז הארץ בחשד שעקצו 14 קשישים מרחבי הארץ. בראשית החודש עצרה המשטרה את החשודים לאחר סקירה סמויה שהפכה לגלויה, זאת לאחר מספר תלונות שהוגשו במשטרה מקשישים תושבי ירושלים שדיווחו על דפוס זהה , לפיו הצעירים דפקו על דלת ביתם, ותוך התפרצות בתחבולה גנבו את כספם.

עם התפתחות החקירה הבינו חוקרי המשטרה כי אין מדובר במספר מקרים בודדים כי אם בשיטת פעולה נרחבת ומתוכננת שבה פעלו החשודים ושתיפקדו כחוליה מאורגנת. חוקרי המשטרה פעלו במקביל אל מול תחנות המשטרה ברחבי הארץ, אליהם הגיעו קשישים נוספים שהתלוננו במשטרה בגין מעשים זהים.

מחקירתם של חברי החוליה ומעדויות נוספות עלה כי לחברי החוליה היה דפוס פעולה קבוע בו נהגו לשוטט ברחובות, לאתר קשישים שהיו בדרך לביתם, להציג בפניהם שטר כסף על סך 200 ₪ אותו ביקשו לפרוט בטענה שמעוניינים לעשות תרומה, עם קבלת הכסף הפרוט אחד החשודים היה קורע את השטר כהיסח דעת, בעוד שהחשוד השני נכנס לביתו של הקשיש וגונב את כספו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עוד עלה מהחקירה כי לא בכדי בחרו החשודים בקשישים, וזאת מתוך הבנה שמפאת גילם יוכלו לבצע זממם ולהימלט ויהיה קושי בזיהוים.

כאמור, החשודים בעלי הרשעות קודמות בתחום הרכוש והמרמה נעצרו ונחקרו במרחב מוריה ומעצרם הוארך מעת לעת ובמקביל המשיכו החוקרים למצות החקירה עד תום תוך איסוף כלל הראיות והממצאים וניתוחם לגיבוש תשתית ראייתית כנגד החשודים.

תביעות משטרת ישראל שקיבלו את כלל חומרי החקירה, הצליחו לבסס תשתית ראייתית ולהגיש כתבי אישום בגין 14 מקרים ברחבי הארץ כנגד החשודים בעבירות 'התפרצות בתחבולה וגניבה'.

הגשת כתבי האישום כנגד החשודים הינם תוצר של חקירה גלויה וסמויה רחבת היקף במהלכה נגבו תלונותיהם ועדויותיהם הקשות של הקשישים שנפלו קורבן בידיהם של החשודים ואיבדו את כספם וממונם ממנו מתקיימים. פגיעה וגנבה בעורמה מקשישים תמימים וחסרי ישע היא מהעבירות הקשות שבבסיסן עומד ניצול מצבם הפגיע של הקשישים.

המשטרה ממשיכה לפעול לאיתור קשישים נוספים, שעפ"י החשד נפגעו מדפוס פעולתם של החשודים, נגדם פועלת המשטרה ביד קשה ובמלוא חומרת הדין בגין המעשים הקשים והפוגעניים שביצעו בקרב אוכלוסייה רגישה ופגיעה. מסרו במשטרה.

תמונת אילוסטרציה
Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח