מבזקיםצבא וביטחון

המשטרה מממשת את החלטת הקבינט, נמשיך להפעיל את אמצעי הביטחון

בשכונת צאלח א-דין בירושלים נוצרה התלהמות בעקבות הגעתם של אישי ציבור ערבים מ"הרשימה המשותפת" אשר שילהבו את המתגודדים במקום , ניסו לפרוץ את המחסום המשטרתי ויידו אבנים לעבר הכוחות. מהמשטרה נמסר כי הכוח השיב את הסדר על כנו תוך פיזור פורעי החוק.

המשטרה ערוכה בכלל הצירים ודרכי הגישה לעיר העתיקה לאורך אגן העיר העתיקה וסולטאן סולימאן ותמנע כל ניסיון להפר את הסדר והביטחון.

עוד נמסר מהמשטרה כי היא מצפה מגורמי ההנהגה ואישי ציבור לגלות אחריות ולהוקיע כל ביטויי ומעשי הסתה ואלימות ולהביא להרגעת הרוחות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הבוקר (שישי) הגיע מפכ"ל המשטרה רנ"צ רוני אלשיך לירושלים, בכדי לעמוד מקרוב אחר היערכות המשטרה לקראת תפילות יום השישי, זאת בצל פיגוע הטרור הקשה שהתרחש בשבוע שעבר, בו שלושה מחבלים שהיו בשטח הר הבית כשהם חמושים, תוך שהם מנצלים את השימוש במתחם הקדוש ואת ההקלות הניתנות בו, כשלפתע הָגיחו מתוך שטח הר הבית אל עבר צוות שוטרים בשער השבטים, פתחו בירי לעברם ונמלטו חזרה לתוך שטח הר הבית, השוטרים חתרו למגע והביאו לנטרולם של המחבלים בתוך שטח ההר. לצערנו, בפיגוע הטרור הזה נהרגו שני שוטרי משטרת ישראל רס"מ האיל סתאוי ורס״מ כמיל שנאן ז"ל.

כאמור, החל משעות הערב שוטרי משטרת ישראל, לוחמי מג"ב וכוחות תגבור רבים, נפרסו ברחבי העיר ובפרט במזרח ירושלים ובסמטאות העיר העתיקה, בכדי לאפשר את חופש הפולחן לעשרות אלפי המוסלמים הצפויים להגיע להתפלל,
לשמור על הסדר הציבורי והביטחון, ולהסדיר ולהכווין את התנועה באזור.

בתוך כך, נערכה בעיר העתיקה בירושלים הערכת מצב מיוחדת, בראשות מפכ"ל המשטרה, רנ"צ רוני אלשיך, ובהשתתפות כלל מפקדי הכוחות ובהם מפקד מחוז ירושלים, ניצב יורם הלוי, אלוף פקמ״ז, רוני נומה ונציגי כלל גופי הביטחון. במסגרתה המפכ"ל הגדיר דגשים להיערכות והפריסה המבצעית של השוטרים.

מפכ"ל המשטרה אלשיך אמר כי "החובה שלנו כמשטרה במדינת ישראל, היא להעניק שירותי משטרה לכלל אזרחי המדינה באשר הם. בד בבד, אל לנו לשכוח שהפיגוע בשבוע שעבר היווה חציית קו אדום וניסיון לפגוע במרׁקם הרגיש על הר הבית, כשברקע, כוחות המשטרה מתמודדים עם אירועים מאתגרים בירושלים ומחוצה לה. משטרת ישראל לא תאפשר כל הפרה של החוק או של הסדר הציבורי בכל מתווה שהוא ותפעל בנחישות כנגד כל גורם אשר ינצל את קדושת המקום ויבקש לבצע פיגועי טרור ולפגוע בחייהם של חפים מפשע".

עוד הוסיף אלשיך כי "משטרת ישראל תעשה כל שביכולתה על מנת לאפשר את חופש הדת והפולחן לכל מי שחפץ בכך תוך שמירה על הסטטוס קוו סביב סוגיית הר הבית. המשטרה מממשת את החלטת הקבינט מאמש, להמשיך ולהפעיל את אמצעי הביטחון הנדרשים, ולאפשר למשטרת ישראל לפעול תוך הפעלת רגישות היכן שנדרש"

אלשיך קרא להרגעת הרוחות ואמר : “אני קורא גם להנהגה הערבית לגלות אחריות, למגר אלימות מכל סוג ולמנוע הסתה שתוביל להסלמה שאף אזרח אינו חפץ בה. התרשמתי שהכוחות ערוכים לכל תרחיש, לשמירה על הסדר הציבורי, והביטחון השוטף. המשטרה תחתור להחזיר מהר ככל שניתן מרקם חיים תקין לכלל תושבי העיר ומבקשים מאזרחי העיר לשתף פעולה כדי להגיע למימוש מטרה זו".

Back to top button