מבזקיםצרכנות

רשלנות רפואית בלידה – מקרים אופייניים וכיצד יש לנהוג

רשלנות רפואית בלידה: מקרים נפוצים

הרשלנות הרפואית הקשה מכל היא זאת שנגרמת בהריון ובלידה. במיוחד בלידה שהתרחשה אחרי הריון תקין. יש מגוון של תופעות וסעיפים שבגללם אפשר לתבוע על עוולה כזאת, ולכן חשוב מאוד לומר כבר לפני הלידה שיש לשים לב לכל מה שקורה. אמנם, אף אחד לא הולך לחדר הלידה במחשבה שדווקא לו זה יקרה, אבל חובה להיות מוכנים לכל מקרה. בהמשך נפרט למה לשים לב בזמן הלידה ולאחריה. יש מקרים שיש להכיר כדי להבין מה עלול לקרות ועל מה לתבוע.

מהי רשלנות רפואית בלידה?

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

עילה להגשת תביעה נגד רשלנות רפואית בלידה נקבעת אם נעשתה טעות של הצוות הרפואי שגרמה ישירות לנזק ליולדת או לתינוק ולעובר. נזקים כאלה יכולים לקרות או במהלך הלידה עצמה, או מעט לפניה או אחריה, כששוהים עדיין במחלקת יולדות. זה יכול להיות גם מקרה של פעילות שגויה של הצוות או להפך, הימנעות מנקיטת פעולה חיונית שהייתה מצילה את היולדת או את התינוק. כל מקרה כזה חייב להיות מתועד על ידי המטופלים ולכן נחוצה ערנות שלכם לכל מה שקורה, לתיעוד הפעילות שלהם או ההימנעות ממעורבות של הצוות הרפואי.

מה עושים כשמגלים רשלנות רפואית בלידה?

כאמור, גם אם הכל הולך כשורה היו ערניים. בקשו ושמרו כל מסמך, תעדו כל בדיקה וכל מפגש עם אנשי הצוות הרפואי המטפל. זה אמנם לא קל כי רוצים להיות מרוכזים בלידה אבל חשוב מאוד שתהיו ערניים גם כדי להזעיק עזרה ולהעיד על כך. אחרי הלידה פנו מידית לעורך דין משום שגם אם חובה לחכות זמן מסוים עד הגשת התביעה רק עורך דין יוכל לומר לכם מתי, מבלי להחמיץ את מועד ההתיישנות. אל תחכו אף לא יום אחד משום שיש לחלץ מסמכים רפואיים לפני שייעלמו.

מקרים אופייניים לרשלנות בזמן לידה:

• אם היו אמורים לעשות פרוצדורה רפואית חיונית בחירום או בשגרה ונמנעו מכך.

• ביצוע שגוי של כל פעולה רפואית כמו – הפעלת ציוד רפואי לא נכון, הימנעות משימוש בציוד רפואי נכון, התעלמות מנתוני בדיקות או מוניטור וקריאה לא נכונה שלהם, מינון לא נכון של תרופות כמו משככי כאבים או מזרזי לידה.

• עיכוב מיותר ביילוד העובר – מדובר בהתעלמות ממצוקה עוברית ולכן התינוק נפגע, כמו היעדר חמצן.

• יילוד לא נכון – נפוץ בעיקר כאשר נמנעים מניתוח קיסרי ומתעקשים על לידה טבעית שגרמה לפגיעה שיכולה הייתה להימנע.

• לא כל לידה נעשית בנוכחות רופא וכאשר מדובר בלידה בסיכון או כאשר מתפתח סיבוך מסוים ועדיין לא מזעיקים רופא – זה עלול לגרום לנזק ולפגיעה בעובר וביולדת.

• חלק מהפגיעות נגרמות בימים הראשונים שלאחר הלידה, בעיקר בשעות הראשונות ויש לשים לב לכך ולבדוק כל תגובה. כך נגרמות פגיעות מוחיות לתינוקות משום שלא שמים לב ולא עוקבים אחרי זה.

רשלנות רפואית בלידה
Back to top button