מבזקיםצבא וביטחון

ליברמן החליט להקים ועדה מייעצת לקביעת כללים ועקרונות לפורשי צה"ל

שר הביטחון, אביגדור ליברמן החליט להקים ועדה מייעצת לקביעת כללים ועקרונות לפעילותם של פורשי צה"ל ומערכת הביטחון מול מערכת הביטחון בנושאי עסקאות רכש, התקשרויות, מכרזים ביטחוניים ומחקר ופיתוח.

בראש הוועדה תעמוד השופטת בדימוס ולשעבר נשיאת בית המשפט המחוזי במחוז מרכז הילה גרסטל, והחברים הנוספים בה יהיו סגן הרמטכ"ל לשעבר אלוף (מיל') משה קפלינסקי, מנכ"ל משרד הביטחון לשעבר תא"ל (מיל') פנחס בוכריס ונציב שירות המדינה לשעבר שמואל הולנדר.

הוועדה תבחן את התנהלות משרד הביטחון וצה"ל מול פורשי המערכת וגמלאי צה"ל בכל הקשור להיבטים מסחריים ועסקיים, ואת המשך קשריהם של הגמלאים והפורשים בשוק האזרחי עם מערכת הביטחון, עובדיה ויועציה. כתב מינוי לוועדה יצא היום, והיא אמורה להציג את מסקנותיה לשר הביטחון ליברמן בתוך כארבעה חודשים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

שר הביטחון ליברמן אמר: "פורשי צה"ל ומערכת הביטחון הם אנשים ערכיים, מסורים ומחויבים, שהקדישו את חייהם הבוגרים להגנה על ביטחון המדינה. לכן, נוכח האירועים האחרונים וסימני השאלה הציבוריים שעולים, חשוב לבדוק את דרכי העבודה וההתנהלות, ואם יש צורך, לקבוע כללים ברורים. חברי הוועדה מנוסים מאוד ומכירים את הסוגיות הרלוונטיות – ציבוריות, ביטחוניות ומשפטיות – ואני מבקש להודות להם על נכונותם להתגייס ולסייע".

תמונת ארכיון
Back to top button