חדשות הארץמבזקים

"צעירים בוחרים בחקלאות" – אירוע ייחודי בכנסת בהובלת ח"כ חיים ילין

ב-25.7.17 בין השעות 11:30-13:30 יתקיים אירוע ייחודי בכנסת בהובלת ח"כ חיים ילין ומועצת המתנדבים בחקלאות, שיחשוף את המפעל שמוביל צעירים וצעירות רבים להשתקע ולעבוד בסמל הישראליות החלוצית. האירוע יתקיים תחת הכותרת: "צעירים בוחרים בחקלאות"

מתחת לרדאר: עשרות אלפי צעירים וצעירות ישראלים מגיעים להתנדב בחקלאות בשלל תכניות חינוכיות וחקלאיות.
.
בתכנית: היכרות עם הארגונים המובילים, פאנל- תפקידה של החקלאות בחברה הישראלית מודל 2020, תערוכת צילומי חקלאות של גולשים ובהשתתפות שרים, ח"כים ונציגי ארגוני החקלאים.

מנחה האירוע: איש התקשורת, יועז הנדל.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

הארגונים המשתתפים: השומר החדש, דרור ישראל, קדמה, החלוץ, אמת

בשנים האחרונות החקלאות הישראלית חווה נסיגה מדאיגה בשיח הציבורי והן במחוזותיה הטבעיים – המרחב ההתיישבותי והפריפריה הגאוגרפית. משקים רבים, גדולים וקטנים נסגרים וציבור רחב של דורות ממשיכים נוטשים את העיסוק החקלאי.

החקלאות, שהייתה הלכה למעשה ל"מעצבת הדור" וקרקע פורה לחינוכה ועיצובה של החברה, יורדת בתהליך ארוך ועצוב מקדמת הבמה של העשייה הציונית בארץ.

בשנים האחרונות החלו יותר ויותר ארגונים חברתיים לזהות את המגמה המדאיגה ואת החשיבות הגדולה בשמירה על החקלאות בישראל וחיבור הדור הצעיר לאדמה. כ-30 ארגונים מפעילים למעלה מ-100,00 צעירים בחקלאות בשנה. צעירים השבים לעבודת החקלאות ושמירת האדמה, רבים מהם בהתנדבות, מתוך תחושת שליחות, ציונות ואחריות על החברה הישראלית.

מתחת לרדאר צומחת פה תנועה חלוצית שמעלה את קרנה של החקלאות, מחנכת את הדור הצעיר לאהבת הארץ ומייצרת כוח עבודה ענק לחקלאי ישראל.

קרדיט: השומר החדש

ח"כ חיים ילין אומר כי "החקלאות, סמל הישראליות מאז ומתמיד, חווה עדנה מחודשת בעזרת היחלצותם של הצעירים והצעירות לקחת חלק בפיתוחו. היוזמה המבורכת נותנת רוח חדשה שמצעידה את הענף קדימה, בולמת את עזיבת דור ההמשך ומסייעת לחקלאים הוותיקים. הצעירים שבחרו לעזוב הכל ולהתחבר לאדמת הארץ מסמלים את ישראל היפה והציונית, שבוחרים מתוך שליחות להתחבר לאדמה ולקדם את הענף שבזכותו הוקמה ישראל".

בתחילת השנה, מספר ארגונים שילבו כוחות והקימו את מועצת הארגונים המתנדבים בחקלאות. המועצה הינה גוף המאגד תנועות וארגונים אזרחיים ללא כוונת רווח העוסקים בהפעלת מערך מתנדבים הולך וגדל אשר מסייעים לחקלאים בפעילותם ומתוך עזרה זו המתנדבים, בני הנוער והצעירים, זוכים להכיר ולהתחבר לפעילות הציונית, להתחנך לאהבת הארץ, העם והמדינה ולעצב את דור החקלאים הבא תוך מתן מענה לאתגריה המשתנים והמתחדשים של החקלאות בישראל.
במסגרת פעילות המועצה, הוחלט להביא את העשייה לפתחם של מקבלי ההחלטות.
חברי המועצה החליטו להחזיר את החקלאות למקומה בקדמת הבמה כפעילות ערכית משמעותית והכרחית לבניית דמותה של החברה ולהחזרת מעמדה והכרה בחשיבותה הלאומית והאסטרטגית.

יואל זילברמן מנכ"ל ומייסד השומר החדש ציין כי " כמות הצעירים שרואים את עצמם מתחברים לעבודת האדמה אם כערך לצד עיסוקים אחרים ואם כמקצוע מרכזי הולכת וגדלה ויחד עם זאת צומחים עוד ועוד דוגמאות של משפחות שהצליחו ומצליחות ליצור את עצמם מחדש ולהקים משקים חקלאיים מעולים שמהווים דוגמא לעולם כולו והופכים לסיפורי הפאר בהם מדינת ישראל מתגאה מול ראשי מדינות וכו׳.

עובדתית ב – 2027 כבר למעלה מ – 50,000 מתנדבים ועובדים צעירים מצורפים למהלך…. בשנת 2022 אנחנו נערכים להתאגדות כוחות וארגונים רבים לכדי מאות אלפי צעירים שיתחברו מחדש לאדמה ויעלו את מעמדה הראוי מלמטה למעלה".

לרגל האירוע, יעלו אל הכנסת למעלה מ-400 צעירים וצעירות, מתנדבים ועובדים בחקלאות מכלל הארגונים, כדי לחשוף את המפעל האדיר של חקלאות צעירה בישראל ולהבהיר למקבלי ההחלטות שהחקלאות היא לא רק סוגיה בעלת תועלת כלכלית למדינה אלא פעולה אסטרטגית הכרחית לפיתוח החברה, הביטחון והחינוך בישראל.

קרדיט: השומר החדש

רוני שטרנליכט, בת 25, בוגרת תכנית חקלאית שבחרה לעסוק בחקלאות מספרת: "סיימתי תכנית לעבודה מועדפת בעוטף עזה ואני ממשיכה בחקלאות כי אני חושבת שזו דרך חיים ולא רק עבודה. לא הרבה מבינים אבל אחרי עבודה קשה או לפעמים סזיפית בחקלאות מקבלים סיפוק שונה ומיוחד. יש התמודדויות שגורמות לפעמים לצאת מאזור הנוחות, להתחבר לתהליך ולהעריך יותר את העבודה מאחורי המוצרים הבסיסיים שלנו.

אני מאמינה שכמו חינוך בית ספרי, חשוב שכל אחד יחווה עבודה חקלאית גם אם רק לתקופה. מפתח מוסר עבודה. גורם להבין ולהעריך דברים בסיסיים.
בנוסף, אפשר להגיד שהיום אנחנו כבר באיזשהו שלב של מהפכה במודעות לתזונה – שבסיסה הוא כמובן חקלאות וגם לכל נושאי הסביבה. צעירים עם רעיונות ופיתוחים חדשים שמותאמים למצב כיום יכולים להוביל את החקלאות לטובת המצב ולשיפורו".

קרדיט: השומר החדש
קרדיט: השומר החדש
Back to top button