בריאותמבזקים

8000 ישראלים מתים מדי שנה מעישון – משרד הבריאות ממשיך במאבק

האגף לאכיפה ופיקוח של משרד הבריאות ממשיך לפעול כנגד הצבה של מכונות אוטומטיות לממכר סיגריות. ב 1/1/2014 נכנס לתוקף סעיף בחוק 'הגבלת הפרסומת והשיווק של מוצרי טבק' משנת 1983. הסעיף (7ב) קובע כי "לא יציב אדם מכונה למכירת מוצרי טבק".
סעיף זה חוקק למען שמירה על בריאות הציבור לרבות צמצום הזמינות של מוצרי טבק לציבור בכלל ולקטינים בפרט, וצמצום הפרסום של מוצרי טבק הנובע מעצם הימצאותה של המכונה.

חוק זה מהווה מדרגה נוספת במגבלות על מכירת סיגריות וממשיך את מאמצי משרד הבריאות בנושא.

האגף לאכיפה ופיקוח צבר "סל דרכי פעולה", אוכף בנחישות לצמצום ומיגור התופעה, מרכז את הנושא ויוזם פעולות אכיפה בשיתוף גורמי אכיפה נוספים (רשויות מקומיות, משטרה) להסרת המכונות האוטומטיות לממכר מוצרי טבק. עד ליום זה התקבלו באגף לאכיפה ופיקוח דיווחים רבים מהציבור באשר למיקומם של המכונות והוסרו עשרות מכונות.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בתאריך 16/07/17 נערכה ביקורת חוזרת על ידי צוות האגף לאכיפה ופיקוח ב"מסעדת נצח" שנמצאת תחת פיקוחה של המועצה המקומית אליכין. נמצא כי המכונה טרם הוסרה וזאת למרות מכתב התראה שנשלח לבעל העסק הדורש את הסרת המכונה, ופנייתנו הטלפוניות לראש הרשות המקומית אליכין בבקשה להסיר את המכונה בכפוף להוראות החוק. לפיכך צוות האגף הגיש תלונה בתחנת חדרה כנגד האחראים להצבת המכונה.

Back to top button
רוצה לקבל התראות על עדכונים חדשים? הירשמו לעדכונים באתר ותהיו תמיד מעודכנים בכל מה שקורה. לא כרגע כן אשמח