חדשות הארץמבזקים

אופטיקה הלפרין תחויב לשלם פיצוי בסך 90 אלף ₪ בשל הטעיה בפרסום

בית המשפט המחוזי בירושלים קיבל את טענת פרקליטות מחוז ירושלים וקבע כי הרשות להגנת הצרכן צדקה כשהטילה עיצום כספי על אופטיקה הלפרין בגין הפרסום לפיו כל משקפי הראיה במחיר 50 ₪, מאחר שפרסום כזה עלול להטעות את הצרכנים בניגוד לחוק הגנת הצרכן. בית המשפט העמיד את גובה העיצום על סכום של 90 אלף ₪.

הפרסום כלל אמירה בולטת ומודגשת לפיה "כל משקפי הראיה הוא 50 ₪". ולאחריה באותיות קטנות נרשם "לא תמצאו אותיות קטנות, אין יוצא מן הכלל! כל מסגרות המשקפיים שמחירם עד 800 ₪ כלולים במבצע. המבצע תקף ברכישת עדשות".

עו"ד משה וילינגר, מפרקליטות מחוז ירושלים (אזרחי) טען כי "ההטעיה היא בכך שבניגוד לאמירה המרכזית, בפועל לא ניתן היה בשום אופן לרכוש משקפיים ב-50 ₪ אלא בכפוף לרכישת עדשות (במחיר מאות שקלים) ורק לגבי מסגרות עד סכום מסוים. כמו כן, בניגוד לאמירה שאין אותיות קטנות בפועל היו אותיות קטנות, ובניגוד לאמירה שאין יוצא מהכלל היו יוצאים מהכלל. הפרקליטות סבורה כי הטלת עיצום כספי משמעותי עשוי להרתיע בעלי עסקים שלא לפרסם ניסוחים העלולים להטעות".

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בית משפט השלום קבע שאין בפרסום משום הטעיה, אולם בערעור שהגישה פרקליטות מחוז ירושלים לבית המשפט המחוזי ציינו השופטים כי לשיטתם לכאורה יש הטעיה באמירה והציעו כי הערעור יתקבל ולגבי שיעור העיצום. לנוכח ראשוניות המקרה, העמיד בית המשפט את העיצום הכספי על סך 90,000 ₪.

Back to top button