מבזקיםמשפטי/פלילי

סוכן משטרתי הפליל 23 סוחרי סמים

סוכן סמוי של משטרת ישראל הצליח להפליל 23 סוחרי סמים שנעצרו הבוקר על ידי המשטרה. לראשונה הפעילה משטרת ישראל סוכן סמוי שפעל גם באמצעות אפליקציית מסרים מידיים המכונה 'טלגראס' והפליל סוחרי סמים שהפיצו, מכרו וסחרו בסמים באמצעותה.

תופעת הסחר , הפצה והשימוש בסמים מסוכנים הינה חלק מהמאבק המתמשך והבלתי מתפשר של משטרת ישראל בתופעות המסכנות את הציבור כולו , בהם צעירים ובני נוער ופוגעת בביטחונו האישי של האזרח שומר החוק. הפעלת סוכן סמוי היא אחת השיטות לפעול ולתקוף את התופעה.

מחודש יולי אשתקד ועד כה הופעלו 7 סוכנים סמויים במשטרת ירושלים שהביאו להפללת של עשרות חשודים כנגדם הוגשו כתבי אישום.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

אין ספק שפעילות הסוכן הסמוי ומעצר החשודים תימנע באופן מיידי וישיר פגיעה באזרחים חפים מפשע ויגביר את כושר ההרתעה של המשטרה גם במדיה החברתית ,בה פעילים צעירים ובני נוער בדגש בתקופת הקיץ.

23 חשודים בסחר בסמים מסוגים שונים, תושבי ירושלים , בית שמש, מבשרת ציון , מעלה אדומים שחלקם שייכים לרובד עברייני משפיע ומוגדרים כיעדי משטרת ירושלים, נעצרו לפנות בוקר במסגרת פעילות מבצעית סמויה בה הופעל סוכן סמוי.

לראשונה במשטרת ישראל הוחדר הסוכן והוכוון לפעול גם באמצעות תוכנת ה'טלגראס'. התוכנה החלה להיות נפוצה יותר ויותר בקרב סוחרי הסמים בשל מאפייניה שאינם מותירים אפשרות לכאורה לעקוב ולאתר את חבריה. במסגרת זו נחשף עולם שלם שבו מוצעים למכירה סמים לכל דורש שבו כל סוחר הציג את 'מרכולתו' בפני חברי הקבוצה תוך ציון המחירים. הסוכן שהיה צריך לעבור 'ועדת קבלה' על מנת להיכנס כחבר בקבוצה , הצליח לרכוש את אמונם ולבצע מספר רב של קניות סמים דרכם.

הלילה , עשרות שוטרים ולוחמי מג"ב ביצעו גל מעצרים נרחב ופשטו על בתי החשודים בו זמנית כשבידיהם צווי חיפוש ומעצר, ביצעו חיפושים ממוקדים ועצרו 23 חשודים, בהם קטין כבן 17 שהיה פעיל מרכזי במכירת הסמים באמצעות תוכנת ה'טלגראס'.

שלב המעצרים הינו פועל יוצא של פעילות מורכבת, יצירתית ומאומצת שנמשכה כ- 5 חודשים בה הוחדר סוכן סמוי לקרבם של עבריינים סוחרי סמים. במהלך חודשי הפעלתו של הסוכן שבוצע תוך הכוונה , פיקוח וליווי צמוד של מפעיליו ביחידה המרכזית, ביצע עשרות עסקאות מתועדות של רכישת סמים מסוגים שונים תוך איסוף ראיות מפלילות כנגד החשודים. בין היתר רכש הסוכן סמים מסוג חשיש, קוקאין, גראס, אקסטזי, הידרו,MDMA LSD בשווי כולל של מאות אלפי שקלים.

במהלך פעילות המעצרים שבוצעה לפנות בוקר תפסו שוטרי משטרת ישראל סמים מסוגים שנים וכסף מזומן רב.

צילום: דוברות המשטרה

Back to top button