חדשות הארץמבזקים

החל משנה הבאה: לימודי תיאוריה בבתי הספר במימון משרד החינוך

בשורה לתלמידי כיתה י' – כחלק מתכנית משרד החינוך לקידום הזהירות בדרכים, ולקראת הגיל שבו ניתן להוציא רישיון נהיגה, יכשיר בית הספר את התלמידים ללימודי המבחן העיוני (התיאוריה), ואף יאפשר לתלמידים להיבחן בתיאוריה – בבית הספר, ובמימון משרד החינוך.

בשנת הלימודים הקרובה, תשע"ח, יקיים המשרד פיילוט בנושא, בשיתוף משרד התחבורה, אגף הרישוי והרשות הלאומית לבטיחות בדרכים, בסכום שבסופו של דבר יעמוד על 25 מיליון שקל בשנה, ויקיף את כל כיתות שכבת י'.

במסגרת הפיילוט, 12% מסך כיתות שכבת י' שלומדות חינוך תעבורתי יילמדו וייבחנו במבחני נהיגה עיוניים (תיאוריה), כלומר 500 כיתות לימוד. הצפי הוא ש-50% מהתלמידים הללו יעברו את המבחן בהצלחה, ויודגש שהמבחן יהיה שונה מהנהוג כיום באגף הרישוי: מבחן מורחב שכולל היבטים של עייפות בנהיגה, לחץ חברתי, שימוש במסכים, סכנות בשימוש באלכוהול וכיוצא באלה. את הלימודים יעבירו מורים מתוך בתי הספר שהוכשרו לתכנית, ועוברים הכשרה בהתאם. המורים יילמדו את החינוך התעבורתי, ובכלל זה את לימודי התיאוריה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשנת הלימודים תשע"ט תורחב התכנית ל-1,200 כיתות לימוד, כלומר 29% משכבת י' שלומדת חינוך תעבורתי, והצפי הוא ש-55% מהם יעברו את המבחן בהצלחה. זאת, בניגוד לאחוזי ההצלחה שנרשמים כיום, שעומדים על כ-40%.

תכנית זו היא חלק מתכנית חומש של משרד החינוך לקידום הזהירות בדרכים. בלב התכנית, מתכוון משרד החינוך להרחיב באופן ניכר את מספר התלמידים שלומדים חינוך תעבורתי. כבר בשנת הלימודים הקרובה יצמח מספר הכיתות שלומדות חינוך תעבורתי, מ-2,800 ל-3,500 כיתות, ובסך הכל בשנת הלימודים הקרובה יילמדו 91,000 תלמידי שכבת י'.

מטרת משרד החינוך היא להרחיב את מספר הלומדים ולהגיע לשכבת הגיל כולה, ובהתאמה להרחיב גם את מספר התלמידים שייבחנו בבחינות הנהיגה העיוניות (תיאוריה), כש-70% מהם עוברים את הבחינה בהצלחה.

שר החינוך, נפתלי בנט אומר :החלטנו לשלב בכיתות י' חינוך תעבורתי מתוך תפיסה שלמערכת החינוך יש אחריות גדולה בעיצוב הערכים של הבוגרים שלה. אנחנו רוצים שבוגרי המערכת אשר יצטרפו מחר לעוד מיליוני נהגים, לא יהיו מצוידים רק בידע תעבורתי, אלא גם בערכים של אחריות, סובלנות וכיבוד החוק. זהו מהלך גדול וחשוב, ואני בטוח שמורי המערכת אשר יובילו את הלימוד יצליחו לחולל את השינוי. לכם בני הנוער, אני מאחל הצלחה בלימודי התעבורה ובלימודי תיאוריה והכי חשוב – נהיגה בטוחה".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב ציין כי "תרבות הנהיגה בישראל מתעצבת כבר בגיל צעיר, בגיל שבו תלמידי תיכון מוציאים רישיון נהיגה, והתכנית שלנו תרחיב את הלמידה ותנחיל ערכים תעבורתיים חינוכיים. אנחנו מכניסים את לימודי הנהיגה העיוניים לתוך מסגרות בתי הספר, כדי להעמיק ולהרחיב את ההבנה התעבורתית של התלמידים, ומאפשרים לתלמידי שכבת י' להיבחן בתוך מסגרות בתי הספר, בסטנדרטים גבוהים, ובמסגרות לימוד איכותיות. זו בשורה אדירה לתלמידים, ולנוסעים בדרכים, ואני רוצה להודות לכל השותפים שלנו למהלך החשוב הזה".

Back to top button