חדשות הארץמבזקים

סביון הפכה ליישוב חכם – הושלמה התקנת מערכת ניהול העיר החכמה

בזק והמועצה המקומית סביון הודיעו הבוקר (שני) כי סביון הפכה ליישוב חכם. בתום תקופת הכנה ארוכה, הושלמה התקנת מערכת ניהול העיר החכמה בסביון וכל המוסדות הציבוריים ביישוב – לרבות מוסדות החינוך, בית התרבות, משרדי המועצה והספרייה העירונית – רושתו במערכת טכנולוגית מיוחדת. מערכת זו משמשת את המועצה לצרכי ביטחון ובקרה, מאפשרת חיסכון במשאבים ומייעלת את עבודת המועצה.

המעבר לעיר חכמה כלל פריסה של מערכת מצלמות Bcam ברחבי המועצה ומוסדות הציבור בסביון, וכן בחיישני הצפה, גלאי אש ועשן, חיישני פתיחת דלתות במוסדות, חיישני טמפרטורת חדר ועוד. באמצעות מערכת המצלמות והחיישנים המועצה מנטרת את המוסדות הציבוריים בסביון, שולטת עליהם מרחוק, מונעת תקלות ומטפלת בתרחישים בזמן אמת. בנוסף, המערכת מאפשרת למועצה לחזק את הקשר עם תושבי סביון באמצעים שונים, כגון מערכות דיוור חכמות, ניתוחי מידע אודות פעילויות ביישוב ועוד.

רשת המצלמות שנפרסה ברחבי סביון תורמת משמעותית להעלאת רמת הביטחון ביישוב ומייעלת את יכולות הבקרה של המועצה המקומית, בראשה עומד מוטי לנדאו. בשבועות הקרובים מנמ"ר המועצה ואנשי בזק יטמיעו גם פתרונות לניהול חכם של אנרגיה, המאפשרים בין היתר שליטה מרחוק על מזגנים ומערכות חשמל. המערכת מאפשרת למועצה ליהנות מכלים לניתוח מידע ותיאום בין משאבים עירוניים בזמן אמת, דבר המקל על תהליך קבלת החלטות וחיסכון בעלויות לטובת התושבים. בנוסף, מאפשרת המערכת ללמוד את כלל ההתרחשויות ביישוב ולהיות מוכנים מראש לתרחישים אפשריים.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

פתרון העיר החכמה של בזק הושק לפני כשנה, וכולל מערכת לניהול מגוון השירותים העירוניים שניתנים לתושבים, תוך התאמה לצרכים ספציפיים של כל רשות. כאמור, בין הפתרונות ניתן למצוא מצלמות אבטחה בעיר, המגבירות את תחושת הביטחון ברחובות העיר ובעתיד אף תוכל לחזות אירועים על בסיס נתונים שנאספו; פינוי אשפה חכם, המאפשר תכנון מסלול משאית פינוי האשפה רק כאשר הפחים מלאים; תאורה חכמה, המותאמת לתנועה באזור ולמזג האוויר בזמן אמת; ניטור מערכות מים וביוב שיאפשרו זיהוי אירועים חריגים וימדדו את מפלס המים בצנרת בכל זמן; שירות חניה חכמה, המאפשר ניווט באמצעות האפליקציה לחנייה פנויה באזור בו התושב נמצא; וגלישה חינם באינטרנט ברחבי העיר.

יקי זנו, סמנכ"ל טכנולוגיות ורשת בבזק, "פלטפורמת העיר החכמה שבזק מציעה לרשויות המקומיות, טומנת בחובה פוטנציאל עצום לניהול נכון וחסכוני יותר עבור הרשות, ולהגברת תחושת הביטחון האישי של תושביה. יותר ויותר ערים, בעולם ובארץ, עושות שימוש גדל והולך במידע ובטכנולוגיות תקשורת כדי לנהל טוב ונכון יותר את משאביהן, לייעל את פעילותן, לחסוך במשאבים ולהקנות לתושביהן תחושה של ביטחון אישי מוגבר. סביון היא בהחלט מחלוצות המגמה הזו בישראל ובאמצעות מוצרי העיר החכמה יוכלו תושבי היישוב ליהנות מרמת שירות עירונית גבוהה יותר ומנוחות רבה יותר".

מוטי לנדאו, ראש מועצת סביון, "אני גאה לצרף את סביון לקבוצת העילית של ערים גדולות בישראל ובעולם, שתושביהן נהנים מיתרונות העידן הדיגיטלי בחיים העירוניים. הפיכת סביון לעיר חכמה נעשתה כחלק ממהלך שיזמתי להטמעת טכנולוגיות חדשניות ביישוב, המאפשרות לשמור על איכות החיים הגבוהה בסביון ושדרוג חווית המגורים בה, תוך התייעלות וחיסכון במשאבים. המועצה המקומית בראשותי ממשיכה לפעול במרץ למען תושבי סביון, לחזק את ביטחונם האישי, לשמור על המרחב הציבורי ולפתח את היישוב".

Back to top button