מבזקיםצבא וביטחון

42 חניכים וחניכות מצה"ל סיימו את טקס המכללה לביטחון לאומי

42 חניכים וחניכות מצה"ל סיימו היום (ראשון) מחזור מ"ג של המכללה לביטחון לאומי. הטקס נערך בבסיס המכללה לפיקוד ומטה, בהשתתפותם של נשיא המדינה, ראובן (רובי) ריבלין, ראש המטה הכללי, רב-אלוף גדי איזנקוט ומפקד המכללות, אלוף תמיר היימן.
את הקורס סיימו כאמור בהצלחה 42 חניכים וחניכות מצה"ל, מצבאות זרים ומגופים נוספים לרבות שירות בתי הסוהר, משטרת ישראל, משרד ראש הממשלה, שירות הביטחון הכללי, משרד החוץ, בנק ישראל ושירותי הכבאות וההצלה.

במהלך הקורס, שאורכו כשנה, קיבלו החניכים, המשרתים בתפקידי מפתח בצה"ל ובשירות הציבורי, ידע וכלים בנושאי ביטחון, אסטרטגיה, מדיניות חוץ, כלכלה וחברה. כמו כן, שולבו בקורס סיורי היכרות עם נושאים אלו ברחבי הארץ.

בין מסיימי הקורס 24 חניכים מצה"ל, 7 חניכים מצבאות זרים, 8 חניכים ממערכת הביטחון ו-3 חניכים ממשרדים אזרחיים.

נשיא המדינה, מר ראובן (רובי) ריבלין: "המבנה החברתי של מדינת ישראל שונה מאד מהמדינות המקיפות אותה. לאורך השנים השכילה מדינת ישראל לבסס חברה שיודעת להתמודד גם עם האיומים החיצוניים וגם עם השסעים הפנימיים. עמדנו במבחנים קשים של קליטת עלייה, מלחמות, טרור והסכמים שפילגו את העם. לעיתים, כמו בימי רצח רבין, כמעט ועמדנו על סף מלחמת אחים. אבל הצלחנו להתגבר על כך, לא לעבור את הסף המסוכן, לא לתת לאלימות לחסל אותנו מבפנים ולא להתיש אותנו מבחוץ. הוכחנו שאנחנו דמוקרטיה איתנה. הסיבה המרכזית להצלחה היחסית שלנו בהתמודדות עם השסעים, היא רק בגלל שראינו לנגד עיננו את האתגר החברתי כאתגר מחייב ופיתחנו מנגנונים לטיפול בשסעים. אפילו צה"ל, כוח צבאי מובהק, לא נמדד רק במונחים ביטחוניים. לצה"ל של בן גוריון היה תפקיד חינוכי חברתי בבניין האומה, הוא הקים חיל חינוך, גדנ"ע, פנימיות נוער, עסק בצמצום פערים, בנוער בסיכון, נערי רפול ובהקמת היאחזויות נח"ל. גם כיום צה"ל משקיע במשימות חינוכיות ולאומיות, וחיוני להמשיך בשילובו של צה"ל במשימות לאומיות גם בעתיד". 

תמונת ארכיון
Back to top button