מבזקיםפוליטי / מדיני

שורש הסכסוך – הסירוב העיקש של הפלסטינים להכיר במדינה יהודית

ראש הממשלה בנימין נתניהו נפגש היום (ראשון) עם נשיא צרפת עמנואל מקרון ואמר לו "תודה רבה, אדוני הנשיא, ברצוני להודות לך על קבלת הפנים החמה. היא משקפת את העובדה שצרפת וישראל הן בנות ברית חזקות ודמוקרטיות. אנו עומדות בפני איומים משותפים ורוצות לנצל הזדמנויות משותפות. בשנים האחרונות סבלה מדינתך התקפות טרור קשות, וכל אזרחי ישראל עומדים לצדכם במאבק המשותף בין תרבויות, כפי שקראת לזה בצדק".

"היום, הנשיא מקרון ואני השתתפנו בטקס מרגש בצורה יוצאת דופן לזכר קורבנות אנטישמיות וגזענות. אני מעריך את מחויבותך הבלתי ניתנת לערעור למאבק באנטישמיות וגזענות. הבעת אותה בנאום חזק וכן בהצהרתך מעוררת המחשבה שבה ציינת את העובדה שאנטי-ציונות היא סוג של אנטישמיות. אי אפשר לומר: 'איני מתנגד ליהודים, אני רק מתנגד לכך שתהיה ליהודים מדינה ואני חושב שיש להשמיד אותה'. אני חושב שבחשיפת הנושא ובטיפול בבעיה, הנשיא מקרון, אתה משרת את המאבק המחודש נגד דעות קדומות.

שנינו שואפים לראות מזרח תיכון יציב ושקט. דנו בסכסוך הישראלי-פלסטיני, אך גם בהזדמנויות המתפתחות לשיתוף פעולה בין ישראל לבין חלק משכנינו הערבים בזכות התחושה החדשה שקיים איום משותף ואינטרסים משותפים." אמר נתניהו.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בנוגע לנושא הפלסטיני אמר ראש הממשלה נתניהו כי "ישראל מאמינה ששורש הסכסוך והסיבה שהוא אינו מסתיים הם הסירוב העיקש של הפלסטינים להכיר במדינה יהודית, מדינת לאום לעם היהודי בגבולות כלשהם. זה, ונושא הביטחון התמידי הם, לדעתי, שני אבני יסוד לשלום. לדעתי אפשר להתחיל לטפל בנושאים הללו גם בעזרת ההזדמנויות שנפתחו הודות ליחסן החדש של מדינות ערב מובילות כלפי ישראל."

Back to top button