כלכלהמבזקים

בשורה חברתית: " המדינה תרכוש כ-1000 דירות למלאי הדיור ציבורי"

שר האוצר, משה כחלון יביא מחר (שני) לאישור הקבינט החברתי – כלכלי הצעה לגיוס של מיליארד ש"ח לטובת רכישה של כ-1,000 דירות למלאי הדיור הציבורי. זאת בהמשך להחלטה להקצות כ-5% אחוזים מכלל הדירות הנבנות כיום על קרקעות המדינה במסגרת תכנית "מחיר למשתכן" לטובת הגדלת מאגר דירות הדיור הציבורי והקטנת זמן ההמתנה של משקי הבית הזכאים.

על פי המתווה שיובא לאישור שרי הקבינט החברתי – כלכלי, תגייס חברת עמידר הון מהגופים המוסדיים ומהבנקים באמצעות הנפקת אג"ח. החזר ההלוואה שימומן מתקציב המדינה ייפרס על פני 10 שנים. סכום זה מצטרף להכנסות מחוק המכר המיועדות לרכישת דירות בהיקף של מיליארד ש"ח בשנת 2017.

משנת 2015 הוקצו מיליארד ש"ח לטובת רכישת דירות ו-350 מיליון ש"ח עבור תחזוקה ושיפוץ לדיור הציבורי. בנוסף, במסגרת הסכם שנחתם בין משרד האוצר, משרד הבינוי והשיכון והסוכנות היהודית ייבנו כ-2,650 דירות קטנות המוקצות לזכאי הדיור הציבורי בסך כולל של 530 מיליון ש"ח.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשנה האחרונה חברת עמידר נערכה לקראת גיוס ההון שצפוי לצאת לפועל תוך מספר שבועות מרגע סיום העבודה הממשלתית בנושא.

התקציב המיועד למימון רכישת הדירות תוקצב בתקציב המדינה לשנים 2017 ו-2018 ומובא בחשבון במסגרת ההתחייבויות לשנים 2019 ואילך בתקציב משרד הבינוי והשיכון.

שר האוצר, משה כחלון אמר כי "מדובר בבשורה עבור מאות משפחות שמחכות יותר מדי שנים לקורת גג במסגרת הדיור הציבורי. המהלך יקצר באופן דרמטי את זמן ההמתנה לדירה ויצמצם את תור הממתינים. הדאגה לזכאי הדיור הציבורי היא חלק בלתי נפרד מהמאבק הצודק לצמצום הפערים החברתיים בישראל".

עמידר היא חברת ניהול הדיור הציבורי הגדולה בישראל, המנהלת עבור המדינה כ-40,000 יח"ד, וכן פועלת במגוון תחומים משיקים נוספים עבור הממשלה בהיקף של מאות מיליוני ש"ח בשנה. לפיכך, ולאור היקפי הפעילות ומגוון תחומי הפעילות, ישנו יתרון מובהק להפיכת עמידר לחברה מדווחת על כל המשמעויות הנלוות למהלך זה ובהן: הגברת השקיפות, דרישות דיווח נוספות, מנגנוני בקרה מורחבים, ממשל תאגידי וכדומה.

Back to top button