חדשות הארץמבזקים

תוכנית לצמצום היקף התלמידים הנפגעים בתאונות בחופשת הקיץ

עם יציאת מעל שני מיליון ומאתיים אלף תלמידי מערכת החינוך לחופשת הקיץ, ולאור העובדה שבכל חופשת קיץ נרשמת עלייה חדה במספר התלמידים שנפגעים בתאונות, משרד החינוך מקדם תוכנית שתצמצם את היקף התופעה.

יש לציין כי בחופשת הקיץ בשנה שעברה מעל 700 תלמידים נפגעו בתאונות דרכים, 5 בני נוער טבעו ונרשמו 197 אירועי פציעה. משרד החינוך גיבש שורה של תכניות חינוכיות, צעדים והנחיות, כדי לצמצם את שיעור היפגעות התלמידים בחופשת הקיץ. בין הפעולות: הוגדל מערך בקרת הטיולים, הושקו תכניות פיקוח בחופי הים, לרבות באילת, והורחבו פעילויות העשרה.

בימי החופשה, ימים שברוב הזמן נמצאים התלמידים מחוץ למסגרות, נדרש מהלך חינוכי שיחזק את מוגנות התלמידים ויימנע התנהגויות סיכון. כדי לבצע זאת, פועל משרד החינוך בשני מישורים: קידום חינוך והסברה, בימים שלפני החופשה, ופעילויות בקרה, פיקוח ויצירת פנאי איכותי בימי החופשה.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן

בשנים האחרונות נערך משרד החינוך להכנת כלל התלמידים במערכת לחופשת הקיץ, כחלק מתוכנית הלימודים בבתי-הספר. הכנת הילדים ובני הנוער בצורה נאותה לקראת חופשת קיץ מסייעת להם להתמודד עם אתגרי הקיץ, ומאפשרת יצירת פנאי משמעותי-ערכי ולהדרכה למניעת התנהגויות סיכון. כמו כן, הפעילויות השונות מעודדות את בני המשפחה והקהילה להיות שותפים ליצירת חופשת קיץ משמעותית, שכוללת עשייה ולמידה.

בימי חופשת הקיץ עצמה, מגביר המשרד את פעילויות האכיפה, ההסברה והפיקוח. המשרד הרחיב את מערך בקרת הטיולים ובקרת הבטיחות בשטח בקייטנות, בתנועות הנוער, בטיולים ובמתנ"סים, שלח נציגים לחופי הים ולחוף אילת, ונעזר בשירות הפסיכולוגי ייעוצי כדי לחדד מסרים שנוגעים לשימוש בסמים ובאלכוהול. לצד זה, הושקו תכניות כגון "מבלים בטוח באילת", "מתחברים בחופים" ו"קיץ אחר לילדים ולנוער".

מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב: "חופשת הקיץ היא פרק זמן משמעותי, פרק זמן שבו צוברים התלמידים חוויות ונהנים משעות פנאי מרובות, אולם לצד זה אורבות להם סכנות לא מעטות. מחובתנו לעשות את המקסימום למען שלומם ובטיחותם, בכל הכלים שעומדים לרשותנו. השנה הוצאנו לדרך מערך רחב של פעילויות מנע ופיקוח, לצד מגוון רחב של פעילויות העשרה וזמן איכות. אני מאחל לכלל תלמידינו חופשת קיץ מהנה ומשמעותית, ובעיקר – שמרו על עצמכם".

אילוסטרציה | צילום: חדשות MivzakLive
Back to top button