כלכלהמבזקים

"תחנות הרדיו האזוריות קורסות": ועדת הכלכלה הסירה את הגבלות הפרסום

ועדת הכלכלה של הכנסת אישרה היום (שני) לקריאה שנייה ושלישית את ההצעה לתקן את חוק הרשות השנייה לטלוויזיה ורדיו באשר לזמן תשירי פרסומות ברדיו המקומי, של ח"כ מכלוף מיקי זוהר, וחברי וחברות כנסת נוספים. כיום רשאיות תחנות הרדיו האזורי לשדר פרסומות בהיקף של 9 דקות בשעה, בעוד הרשות השנייה מוסמכת לשנות את ההיקף בתנאי שהממוצע לא יעלה על 9 דקות בשעה, כלומר מקסימום של 216 דקות פרסום ביממה. לפי הצעתו של ח"כ זוהר, שאושרה כאמור, הפרסום ינויד כך שהממוצע של 9 דקות בשעה יחושב לפי בסיס חודשי ולא יומי.

שלום בר אבי מראיין את שמעון פרס ז"ל ברדיו קול דימונה

ח"כ רועי פולקמן, שמילא את מקומו של היו"ר, ביקש לדעת כיצד הוחלט לקבוע זאת על בסיס חודשי ולא על בסיס אחר, ושאל האם הדבר ישפיע על הפרסום בתחנות האזוריות ובתחנות הרדיו הארציות. המנכ"ל בפועל של הרשות השנייה לטלוויזיה ולרדיו, הסביר כי בתחילה הצעת החוק ביקשה לקבוע את הממוצע לפי חישוב רבעוני, אולם ועדת הרדיו של הרשות המליצה לאזן בין צרכי המפרסמים לאינטרס הציבורי ולקבוע זאת על ממוצע חודשי. הוא הוסיף כי הדבר לא ישנה באופן משמעותי את זמן הפרסום, אלא בתוקפות שיא של חגים, ויעזור לתחנות הרדיו האזוריות להתמודד עם מעבר תקציבי פרסום לדיגיטל.

ח"כ פולקמן הוסיף ואמר כי צריך לבחון להחיל את ההצעה גם על תחנות הרדיו הארציות, כמו רשת ב' בתאגיד או גלי צה"ל. ח"כ דוד ביטן אמר בתגובה כי התחנות הארציות ממומנות מכספי ציבור, והאפשרות שלהן לשדר פרסומות היא רק על מנת לתת להן תוספת הכנסה שולית. הוא הוסיף כי התחנות האזוריות ממומנות אך ורק מפרסום ולא נהנות מכספי ציבור. ח"כ מיקי זוהר הוסיף כי תחנות הרדיו האזורי קורסות תחת הנטל הכלכלי ומנסות לנייד את דקות הפרסום כדי להתקיים בכבוד. כאמור, בתום הדיון אושרה ההצעה פה אחד בהצבעתם של ח"כ פולקמן, ח"כ ביטן וח"כ זוהר.

• זאת ההזדמנות שלך! נסדר לך קריירה ונלווה אותך להצלחה - לפרטים נוספים לחצו כאן
שלום בר אבי באולפן רדיו קול דימונה
Back to top button